Vilken helg!

Är nyss tillbaka i stan efter en helg i byn... Jag har i alla fall skrattat så jag gråtit denna helg! Här i byn kan man fylla på energi på många olika sätt! Vi har suttit ute å grillat korv... Å det är ju riktigt bra att man bara behöver gå typ 50 meter så är man nästan i skogen... :) Det är verkligen att fylla på energi nivån! Sitta ute i solen å lyssna på elden som sprakar och bara fylla på D-vitaminer å fräknar förstås!!! :)
Elden                                 Eld

Jag å min gode vän Cammo är nog några av dom största tidsoptimisterna som går i ett par skor! Å hur det nu än är, å vi är båda fullt medvetna om hur det är, så blir det ändå alltid "stressigt"... Det är inte så himla lätt när man tror att allt man ska göra tar ungefär fem minuter å lever man efter det, så tror man verkligen att man ska hinna allt på dom där fem minutrarna... Jag är nog själv ganska obotlig vad gäller detta, har definitivt blivit bättre på att beräkna tid, men jag kommer nog alltid tro att jag ska hinna! :) Det är ju ändå tur att alla i ens omgivning är medvetna om detta, så dom är rätt förstående... :) Igår när vi skulle på pub-kväll, så messade T å sa att det är nog bäst ni går i bastun senast 15 så ni hinner! :D

Gårdagen, lördag alltså, började redan 6:40!! Försökte dock sova ett tag till, men redan kl. 08.10 gick vi ut på en morgon promenad med Nalle The dog! Jag konstaterade att jag säkerligen skulle somna redan 21 på kvällen, men jag höll mig minsann vaken! :) Efter det satt vi mest å surrade tills klockan var typ 12.30 och jag var i ett allvarligt behov av DRAGÉ ÄGG!!! (kan tyckas märkligt, men jag var verkligen sugen på just det! Å det suget uppstod när jag i torsdags på jobbet kom in i personal rummet å såg ett STORT påskägg å tänkte att nu skulle jag få godis! Såg väl ut som ett barn på julafton, å fatta min besvikelse när ägget var TOMT!!! VEM ställer in ett tomt jätte påskägg?! Nåväl sen den stunden var jag i alla fall sugen på dragé ägg...) Vi for till affären å jag fick stilla mitt behov av dragé ägg... :) Efter det satte vi oss ute å grillade... Vi fångade solen i luckorna i molnen å njöt av det som fanns... Efter det var det kaffe å bulle å sen bastun! Kan säga att det var mycket varmt i denna bastu, så ölen vi drack smakade vansinnigt gott! Sen middag å dags å fixa sig inför pub-kvällen... Vi var faktiskt inte alls alltför sena till förfesten, utan var där ca 30 minuter efter den tid som T sagt gällde... Inte illa för två tidsoptimister! :D Det var en riktigt trevlig fest där vi satt å surrade å tömde nån "butelj" samt spelade guitarr hero! Snacka om ett beroendeframkallande spel!! :) Efter det var det Hottis som gällde... Inte jätte mycket folk, men ändå trevligt! Kul å träffa dem man sällan ser... Å dom som spelade var ju bra! :) När vi kom hem hade vi "picknick" med hårdmackor, torrkött, cola, chips å resorb! Snacka om å ladda upp för söndagen! :) Där satt vi i mitt gamla flickrum, (som sedan blev min brors rum när jag flyttade hemifrån), på en matta å åt! Å skrattade!! Om det är någon som vet vad annorstädes betyder bara så där, så säg till! ;) Eftersom vi grunnat på om vi verkligen hade koll på det ordet sen vi badade bastu var jag till slut tvungen å kolla upp det på google! Å bara lite kuriosa för den som vill veta, så är det så att på Sony-Ericsson telefonen kan man med T9 skriva annorstädes, men inte sylt! Så nu vet ni det oxå! :)


Söndag idag! Å denna helg har jag sannerligen förlängt mitt liv! (Även om jag kanske förkortade det en aning i lördags kväll...) Idag har vi suttit ute i solen å grillat korv å skrattat! Det är ju så att om man har bra fantasi, så blir det mesta kul! Å det är inte alls lika kul å återberätta det hela... Men jag säger bara: Jag kommer vara "up on my legs" även när jag är "annorstädes" och Cammos aromalampa kan komma till användning emellanåt! :D Som sagt en rolig helg!

Nu är det bara å duscha bort all röklukt, för jag fullkomligen stinker eldrök från håret, sen är det spikmattan som gäller! Imorgon är det måndag - ny vecka med massor av nya möjligheter! :) Å kort vecka dessutom! Skärtorsdag på torsdag...

Kram! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0