Välkommen till verkligheten!

Ungefär så kändes det när påskledigheten tog slut... Jag hade verkligen ingen lust att gå å jobba... Jag, som brukar längta till jobbet efter en längre ledighet, hade ingen lust å jobba! Jag vill helst lata mig å vara ledig!! :) Nåväl, så är ju inte fallet, det är bara att bita i det sura äpplet å gå på arbetet... När man väl är där, så är det ju inte alls tråkigt å jobbigt, men känslan innan är ju lite jobbig! Jag hade en extra ledig dag i tisdags, å ändå var det besvärligt å ta sig iväg... Jag satt på tisdag kväll å försökte dra ut dagen så länge som möjligt så jag inte skulle behöva sova å det skulle bli en annan dag... Det funkade naturligtvis INTE! Det enda det resulterade i var att jag sov dåligt natten till onsdag å till råga på allt var trött när jag skulle till jobbet... Nåja, så blir det ibland... Å nu har jag redan börjat fundera på när jag ska va ledig i sommar! :)

Det som i alla fall är fantastiskt är ju vädret!! Det gör ju att man blir lite gladare i alla fall! Att möta solen å takdroppet är helt underbart! För det innebär ju att våren är här å därmed oxå snart sommaren! :) Tänka sig att livet genast blir enklare när solen är framme å när det är vår i luften! Nåt är det ju eftersom det faktiskt känns så himla mycket roligare allting! Det kanske är det där hoppet som tänds i människan... :)

Man kan väl inte direkt jubla över påskvädret vi hade uppe i byn... Men på måndag var det i alla fall fantastiskt väder!! Vi åkte "ut i skogen" å grillade å njöt av livet! Det var verkligen helt underbart skönt... Inte undra på att det kändes som att komma tillbaka till verkligheten när man skulle arbeta! :) Det hade minsann hunnit smälta en hel del medan vi var borta oxå... Det var ordentligt takdropp å man såg nästan hur snön försvann... När vi kom hem stod plogen nästan själv för att det smält så mycket! :) Man kan säga att vistelsen i byn har gått i lugnets tecken... Jag har inte gjort många knop... Tagit nån promenadd med hunden, läst, broderat å sett lite på tv... Å umgåtts förstås...
     

Kom tillbaka till stan sent på annandagen, vi åkte inte från byn förrän vid 20-tiden... På tisdag var jag lite barnvakt hos familjen i Sunderbyn... Fick stilla mitt "abstinensbehov" efter barn lite... :) Å så fick jag ju bra "betalt" middag me kladdkaka till efterrätt! :) Inte illa alls!  Å som sagt, jag tycker ju bara det är kul!! Hann ju med å umgås en del med dom...

Onsdag var det igår, å då var det kalas hos svägerskan... Mycket trevligt att träffas å umgås! Nääää, ingen bebis ännu! Nu är man ju så himla nyfiken på vem som bor i magen å nu är ju Bebben faktiskt alldels färdig sen ett tag tillbaka, så nu får h*n gärna komma ut till oss som väntar å längtar!! Men det är bara å vänta, för h*n lär ju inte dyka upp förrän h*n känner att det är dags... *ler*

Nu ringde Cammo å ville komma på kaffe, så det är väl bara att fixa det! (Har ju dock ingen mjölk igen! :O ) Då hinner vi med å surra lite oxå... Det är faktiskt ett tag sen vi sågs å idag när vi hördes av undrade båda om det hänt nåt med den andra eftersom det varit dött i telefonen i typ två dar! *skratt* Det är lustigt det där... Vissa perioder saknar man ett samtal om dagen å andra perioder kan det gå nästan veckor utan att man hörs... Men nu är det som sagt vår å det innebär oxå en hel del mer socialt umgänge för min del!! Jag går nog lite i ide på vintern... :)

Tänka sig att det är fredag imorgon! Då var det helg igen! Skönt me korta veckor... :)

Ha det bra ute i verkligheten!

Kram! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0