Trötta tankar...

Å hej å hå! Nu var det torsdag igen... Veckorna susar iväg å snart är vi inne i maj! Å jag (å många med mig!) väntar fortfarande på Bebbens ankomst... Jag är så otroligt nyfiken nu! Men det verkar vara en envis liten rackare som bor i magen! Sen brukar jag tänka, att om det är spännande å förväntansfullt för MIG, hur ska det då inte vara för de blivande föräldrarna?! Å särskilt jobbigt för den som bär bebisen... Jaja, det är ju bara å vänta å hoppas att den vill komma ut till oss som längtar så mycket MYCKET snart! :)

Idag har vi varit på utflykt med barnen på förskolan... Å gissa om vi har haft det mysigt! För det första var det ju ett fantastiskt väder å alla var så himla nöjda! Vi grillade korv å fick choklad å mackor... Å ingen hade bråttom hem. Vi var inte tillbaka på förskolan förrän vid 13:30... Så det har verkligen varit en hel dag ute i det vackra vädret... Såna här dagar har man verkligen ett extra bra jobb! :)

Igår var jag barnvakt en stund till barnen i Sunderbyn... Sov även över där eftersom det ändå blev rätt sent... Dottern i familjen tycker ju att jag kan bo där... Hon har till å med lovat att jag får sova i hennes rum... Inga problem å dela säng ens! Å det gjorde vi ca 05:45 när hon kom till mig imorse å ansåg att det var morgon! Tänk om livet skulle va lika enkelt när man är vuxen... Eller egentligen kanske det är det, det är bara det att vi vuxna krånglar till allt... För barn är det ju "bara att", medan vi ska fundera en massa... :) I och för sig är det kanske bra att vi får lite mer livserfarenhet å mer mognad, för annars skulle ju kanske världen se lite tokig ut... :) Men många gånger skulle det ju va enkelt om non-stop vore pengar å Mc Donalds en lyxrestaurang! :)

Igår fick jag ett mycket angenämnt telefonsamtal från allas våran GK som är i stan! Han undrade om vi var sugna att hitta på nåt på fredag, så det lutar åt att det blir en after work imorgon! Det ska bli skoj å träffas! Det går ju så länge mellan gångerna nu för tiden när han ej längre bor i vår fina stad...

I tisdags var jag å knäckte lös mina låsningar i bröstryggen å jag hoppas det håller länge nu! Det var i alla fall inte så illa, men det är fruktansvärt irriterande att gå omkring med dom... Å ont gör det dessutom oxå... Jag hoppas även att råden jag fick med mig ska hjälpa mot mina "hemska magsmärtor" (för att citera en man som uttryckte sig så en gång för några år sedan...). Lite utrensande thé å sånt kanske gör susen?! Efter besöket där promenerade jag hemmåt å kom på att jag lika gärna kunde gå till Svägerskan å fördriva tid med henne... Sagt å gjort, gick dit å fikade å surrade å fick en riktigt angenäm eftermiddag! *tack för det*

Nu ser jag att klockan börjar närma sig 18:45 å jag hade faktiskt för avsikt att gå på vattengympa ikväll... Tänkte ta en prom dit å sen lifta hem med självaste instruktören! Dock är jag ju vansinnigt trött eftersom min dag började ca 05:37 när jag vaknade till å fem minuter senare hade jag ju en gullig unge som delade säng med mig! Till saken hör ju att jag å Mamman satt å surrade till typ kvart i ett, så man har ju inte sovit så mycket... Tur att det är vår, då orkar man mer!! :)

Nix, bara å ta sig i kragen å pallra sig iväg! Får väl halvsova i vattnet eller nåt?!

Ha det toppen i vårsolen!

Kram! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0