Tornedalen i mitt hjärta!

Så sant som det är sagt! Tornedalen i mitt hjärta! Jag är å kommer alltid att vara stolt över det ursprunget! I lördags var vi å såg Raj Raj bands show "Galen i Tornedalen"! Å jag kan säga att man är inte mindre stolt efter att ha sett något dylikt... Det är ett gäng helt fantastiskt musikaliska människor som står där på scenen... Å som bjuder på sig själva... Det var en otroligt bra stämning i ett fullsatt Kulturens Hus (Stora salen)! Jag tror inte någon väntat sig att det skulle komma så mycket folk, men det var verkligen som om alla gått man ur huse... :) Det var stående ovationer flera gånger... Ja, det var värt pengarna å den som inte var där missade faktiskt något! :)

Det enda som var synd med hela tillställningen för min egen del var att jag inte var riktigt frisk... Mådde inte riktigt bra å hade feber... Å ändå kan jag säga att det var en bra show! Det ni! Så gårdagen gick åt till att VILA. Det enda jag faktiskt gjorde var att förflytta mig från sängen till soffan å där förblev jag tills jag förflyttade mig till sängen igen... Ungefär i alla fall... Känner mig ändå bättre idag, har varit på arbetet å är betydligt "starkare"... Nu har jag införskaffat aloe vera juice igen å hoppas det ska hjälpa!

I lördags hade jag äran att få umgås med Guddottern hela dagen! Vi myste på å var in till stan... Hon var mycket nöjd större delen av tiden, så det var bara trevligt! Hon kan det där med att charma människor i alla fall! :) Det är som lustigt att ju mer man umgås med barnen, desto mer vill man bara vara med dom! Jag blir som inte less... Nog kan det ju vara skönt å komma hem efter en dag med mina guld-klumpar, men det är ändå så att man längtar efter dom rätt snart igen! *ler*

Dagen idag har vi haft planeringsdag på arbetet... Eller vi har hållit till inne i stan å stora delar av dagen hade chefen data kurs för dom som inte kan det så bra... Då det inte riktigt gällde mig hann jag ju med å göra allt betydligt fortare än dom andra... Nåja, som chefen sa, så har jag tränat tålamodet idag! :) Kanske var lika bra att jag inte behövde anstränga mig så hårt eftersom jag inte varit helt kurant i helgen... Det finns väl nån mening med allt... Efter arbetet fick jag middag hos Cammo å sedan hamnade vi hos mig... Efter att jag uttryckte att jag skulle vilja ta ut alla grejer ur lägenheten å börja om kom hon på att det nog borde gå att planera in lite förvaring i min skrubb... :) Så nu har vi planerat att vi bara måste åka till IKEA snart! :D

Å imorgon är det jobb på mitt andra jobb som gäller, å jag börjar redan 07.00 å borde med andra ord ha gått å lagt mig för länge sedan... Undra när jag ska lära mig?! Förmodligen aldrig eftersom jag inte lärt mig än, å jag anses väl ha uppnåt en "vuxen" ålder?! Eller det kanske är så att man inte är äldre än man gör sig... Ibland är vi tonåringar fortfarande, å ibland trotsiga 3-åringar, ibland känns det som om man vore hundra å andra gånger kanske man är ungefär så gammal som man är enligt födelsebeviset... Vilken tur att livet är varierande! :)

Kram! :)

Kommentarer
Postat av: L

Ja nog är du lite som Affe Åberg och ibland som Karlsson på taket..på det vacker och strålande och klok. Jag kan inte fatta hur en person kan få så många och varierande egenskaper???!!! Jag tror att det har med det tornedalska ursprunget att göra.

Kram!

2009-04-20 @ 23:02:34
URL: http://mammakraft.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0