Sköna maj välkommen!

Idag kan man då inte klaga på vädret i alla fall... Möjligtvis på att det blåste lite kalla vindar, men i övrigt har det varit underbart! Jag har varit ute nästan hela dagen... Vi började med att vara ute med barnen på förmiddagen, sen var det en flicka som behövde sova i vagn, så jag erbjöd mig att "vagna" med henne... När jag la henne i vagnen sa hon bara "Nu måste du rulla..." Javisst! Vad gör man inte för dom små liven?! Sen när jag kom tillbaka var det mycket "spring i benen" på en del barn, så vi gick ut igen... Å där åt vi mellis å förblev tills jag åkte hem... På kvällen har jag varit på majbrasa tillsammans med de två äldsta sönerna från "min familj" samt deras faster... Vi hade mycket trevligt å det var oerhört spännande med elden... Å naturligtvis med vattenpölarna... Vi cyklade dit, å äldste sonen hade tempo på cykeln kan man säga... Det är inte alla gånger så lätt att "röststyra", men det gick ändå riktigt bra! Mellan sonen åkte i cykelstol på min cykel å var nöjd med det...

Som sagt, en härlig dag! Solen lyser å majbrasan brinner...



Igår "råkade" jag springa in på Lindex medan jag väntade på bussen i stan... Jag missade även den bussen jag hade tänkt åka med å kom hem säkert en timme senare än beräknat... :) Jag "råkade" hitta en del där på Lindex oxå... :) Några saker till mig, bland annat en kavaj-jacka som jag inte vet om jag ska behålla... Och så hittade jag rea kläder till barn... I en korg fanns det sockar å vantar å lite diverse för typ 10 kronor, så givetvis var jag tvungen att köpa strumpisar å sockar till min Prinsessa! :) Och så köpte jag ett par mjuka fingervantar till E, den ungen älskar ju fingervantar! Hon hade sagt till sin mamma att det var "pyjamasvantar" för att dom var så mjuka... Ja, ibland är det lätt å glädja dom små... :) 

I tisdags var jag å hälsade på familjen i Sunderbyn å åt middag med dom... Alltid lika trevligt å bli bjuden på middag! :) Igår hann jag med å tvätta lite kläder, bland annat täckisarna från jobbet. Jag har bestämt att den säsongen är över för den här gången, så det är bara å tvätta bort tjocka kläder! :) Sen hann jag med å besöka syskonbarnet oxå... Å hon är fortfarande alldeles, alldeles underbar! :D Man kan ju titta hur länge som helst på henne, alltså bara titta... Fatta å förstå hur fin hon är! Till helgen kommer de nyblivna farföräldrarna ner för att hälsa på henne...

Denna vecka har gått i trötthetens tecken, så det är skönt å få vara ledig i tre dagar! Vad jag ska hitta på återstår att se... Blir väl troligen grillning i morgon kväll hos J&A, men jag ska inte inta någon alkohol ännu, eftersom jag fortfarande "renar" kroppen några dagar till... Å det är ju dumt å tillföra "gifter" när syftet är att dom ska bort... :) Så vinet får vänta på sig till typ nästa helg eller nåt... :) Men den som väntar på nåt gott... Eller hur är det?!

Näää, nu känns det som om ögonen går i kors på mig, så det är dags för sängen! Nya friska tag imorgon!

Kram! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0