Tur-tisdag!

Om jag hade otur i fredags, så hade jag i alla fall lite tur idag... De ringde från LLT och meddelade att någon vänlig själ hade lämnat in min förlorade börs!! Inte illa! Det visade sig dock när jag kom dit och hämtade den att alla pengarna var borta (vlket ju var väntat) och den var helt blöt, så den hade nog legat ute ett tag... Men jag slipper i alla fall ta nytt körkort!!! Alltid något. :) Det känns rätt obehagligt att veta att en främmande människa har rotat i mina saker! Även om det bara är saker, men ändå! Tänk då om nån skulle göra inbrott hos en! Hemska tanke! Vill inte att det händer å heller inte att jag tappar börsen igen!

Det har varit en BRA dag idag! Vi har bakat pepparkakshjärtan med barnen på jobbet! Kul, å så får man lite mer julkänsla! Och så har jag inte träffat energi-tjuven i mer än ca 75 minuter idag, (å det betyder att det är en bra dag bara det!). Efter jobbet hann jag med att springa in hos min sjukskrivne vän å kollega en snabb sväng (det kändes så kul å se att hon verkar må bättre nu!) innan jag hastade vidare till kiropraktorn. Jag är visst "helad" rent fysiskt nu (för ett tag i alla fall), men det är ju den där andra biten jag oxå måste jobba med... Det finns visst massor med stress i min kropp... Efter besöket hos kiropraktorn hämtade jag ut min förlorade börs och sen var jag på banken å beställde ett nytt bank-kort... Snart kanske man inte behöver leva som "livegen" nå mer... :)

Efter mina diverse ärenden gick jag på prommis med Nalle å Linda å Nelly! Vi skulle gå "en sväng", men det slutade med att vi var borta över 1,5 timme! Det var ett så härligt promenad-väder så man ville nästan inte gå in... Efter det blev jag inbjuden på middag, så det var riktigt bra! Mycket god mat fick jag å så fick jag ju busa med Nelly å det gör ju bara det att dagen var bra! Alltså redan flera bra grejer... :)

Efter det besöket insåg jag att det kanske kommer bli kallt i natt, alltså behöver bilen motorvärmare, alltså fick jag åka till "min familj" för att ställa bilen där! Å så fick jag träffa dem! Å bara det gör ju att det är en bra dag! När jag var på väg dit ringde Cammo å undrade om vi skulle göra ett försök till att Smilla å Nalle skulle träffas, så hon kom till L&P å vi gick gemensamt med hundarna hem till mig, (C Å Smilla fortsatte hem). Å bara det sällskapet gör ju att dagen varit bra! Dessutom tyckte Nalle om Smilla (att Smilla gillar andra hundar är inget problem, men Nalle...) så de hade riktigt skoj ihop! Å nu är Nalle TOTALT däckad! Klart när en gammal man träffar en ung tjej! :)

Nalle verkar ha börjat "acklimatisera" sig här i stan... Han kommer ha fått så mycket stimulans efter två veckor att han aldrig mer blir sig lik! :) Tänk bara vad mycket han har att nosa på varje gång han går utanför dörren! Å så måste han lära sig nya rutiner å så får han gå på flera promenader... Nu verkar han oxå sova bättre å inte ligga på helspänn å lyssna lika mycket... Å tur är ju det, för annars kommer ju jag bli tokig! :)

Efter denna faktiskt riktigt bra dag, ska jag nu borsta gaddarna å sedan SOVA! Hoppas jag kan behålla känslan jag har JUST NU läääänge!

Kram! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0