Nu är glada julen slut...

Jaja, nu var julen över för i år... Men det är ju inte slut på helgerna och ledigheten ändå! Tur det! :)

Julafton började vi med "jul-bastu" för att sedan äta jul-gröt... Sen var det klappöppning innan min bror å Linda skulle bege sig söderut. Resten av familjen begav sig norrut för att besöka min moster med familj. Där fick jag träffa kusinbarnet som oxå är mitt gudbarn! Himla kul eftersom vi ses så sällan! Tiden går ju som bekant fort när man har trevligt, så innan man visste ordet av var klockan 22:30 och det var dags att bege sig hemåt.

Igår var vi inbjudna på middag hos min farbror med familj... Men innan vi begav oss dit var jag å mamma på en stillsam promenad runt byn... Kändes rätt skönt att komma ut lite efter allt stllasittande... I Pajala hade kusinerna bjudit in till fest, så efter middagen kom det en massa ungdomar (lät som om man själv är hur gammal som helst!) dit och partyt var ett faktum... :) Eftersom bror min kunde fixa skjuts hem även till mig beslutade jag mig för att stanna kvar å gå ut å se om man skulle träffa några f.d gymnasiekompisar. Sagt å gjort... Å några träffade jag oxå! Det var ju trevligt i alla fall! Vad som var mindre trevligt var att jag lyckades klanta mig som vanligt å vred knäet ordentligt... Det gjorde så jä-la ont så jag trodde minst jag skulle svimma! Nåväl efter ett tag så kändes det som om jag i alla fall kunde gå hjälpligt å det är ungefär så jag tar mig fram fortfarande... Just nu känns det mindre kul att detta hus har tre våningar!! Å varför är det så att när man inte bör gå så mycket i trappor så har man MASSOR med ärenden överallt?! Jag tror nog att detta kommer läka hyfsat fort i alla fall... Å jag hade ju inte direkt tänkt springa maraton den närmsta framtiden, så det löser nog sig...

Idag har mest varit en TV-dag... Badade bastu på dan å efter det har jag nog mest suttit å glott på TV... Kändes inte som om man skulle provocera knäet med å gå en massa...Ibland är det tur att det finns filmkanaler, då finns det oftast nåt att se... :)

Imorgon blir det troligtvis utgång på hotellet... Det är pubkväll med det stående bandet PLAYONS... Vi börjar nog kunna repertoaren i alla fall! :) Himla kul att det ordnas något, å för hoppningsvis är det många hemvändare som hittar dit så det blir mycket folk! Vi får väl se vad det blir av det...

Nu är det dags å borsta gaddarna å krypa ner i sängen... Har bytt bädd för tredje gången under denna vistelse, men nu blir jag kvar där tills jag återvänder till stan! :)

Kram! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0