What happens in Vegas...

Såg filmen idag å den var riktigt underhållande! Man fick i alla fall skratta å så slutade den ju lyckligt! Å det är väl ungefär vad som krävs för att jag ska tycka om en film! :) Har inte så höga krav med andra ord... *ler*

Dagen idag har jag mest tagit det coolt... Tänkte försöka vila mig så förkylningen försvinner till jul! Den värsta farhågan är ju att det blir ännu värre när man slappnar av, men eftersom jag är en obotlig optimist så tror jag på det bästa istället! :) Jag har varit på en prommis med Linda å Nelly å sen avnjöt jag en kopp te i det eminenta sällskapet! När jag kom hem igen beslutade jag mig för å prova en del av min födelsedagspresent, så jag tog mig ett bad med badoljan jag fick... Den luktade nästan som julen eftersom det var kanel å vanilj... :) Man blev i alla fall väl insmord efter ett olje-bad... Mycket bra för min vinter-torra hud! Efter det såg jag den ovannämnda filmen... Har alltså haft en riktigt bra dag!

Imorgon är första dagen på sista arbetsveckan detta år... Har fått beviljat att vara ledig från och med 19/12 - 6/1... Ska bli oerhört skönt! Och verkligen välbehövligt... Jag har ju sagt att jag ska tassa omkring i pyamas hemma i byn i X-antal dagar å sen åka tillbaka till stan med ny energi!! Men känner jag mig själv rätt, så kommer jag nog hinna med en massa annat oxå! :) Det ska i alla fall bli skönt å bara vara, inga måsten, skall å krav...

En klok kvinna sa till mig att man inte får glömma bort att man bara är människa... Man är ingen GUD som måste få allt att fungera... Även om man vill vara världens snällaste, världens bästa kompis, världens bästa kollega, världens bästa pedagog, världens bästa allt, och dessutom alltid vara positiv och aldrig se några hinder i något, utan lösa alla (och kanske oxå allas) problem, så får man aldrig glömma bort att man bara är människa... En bra sådan! Hennes ord har etsat sig fast i min skalle å nu ska jag försöka tänka även på det när jag vill att allt ska vara BÄST! Jag ska ÖVA, ÖVA, ÖVA... Å till slut bli en ännu bättre människa! :) Jag kan säga att hon träffade ganska rätt när hon sa så där till mig... TACK för det! Nu kan jag bli klokare igen! :)

Eftersom jag sett Wallander filmen som går på 4:an nu (har för mig att den var riktigt bra) så tror jag minsann att jag ska gå å lägga mig å läsa... Då är jag riktigt utvilad imorgon och kan ta tag i den där sista arbetsveckan med full energi!

Kram! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0