Ute är mörkt och (inte) kallt...

Lucia är här! Igår lussade barnen på mitt jobb för föräldrar å övriga anhöriga... De var riktigt duktiga på att sjunga och det var faktiskt otroligt många som var med i tåget... Dom var i alla fall fantastiskt fina!! Vi sjunger Lucia-sången "Ute är mörkt och kallt", men just i år stämmer det ju inte riktigt... Mörkt är det, men inte särskilt kallt... Snön har fullkomligen vräkt ner och eftersom det är kring 0-grader ute, så är den både blöt och tung... Men det är i alla fall VINTER och det är ju tur att vi får en vit jul! (Jag tror att vi nu kan anta att snön är kvar till jul i alla fall..)

Idag var det som om jag fick ett uppvaknande om att det ju bara är en dryg vecka till jul! Och jag som tänkte att det är hur lugnt som helst med att inhandla de resterande jul-klapparna... Så är ju dock inte fallet, så jag får väl minsann frakta arslet ut på stan på tisdag... Då slutar jag i alla fall i rimlig tid för att hinna med några inköp... Jag har ju i alla fall TÄNKT, så då är det inte så besvärligt att köpa dem får vi hoppas...

Jag måste då säga att det har varit en riktigt bra vecka! Har hunnit med att umgås med folk, å det har inte direkt hört till vanligheterna på senaste tiden... I torsdags fick jag både middag å hårklippning å trevligt sällskap... Igår fixade jag å Linda tacos å så gjorde L god efterrätt som vi åt när vi såg Idol-finalen... Mycket trevlig kväll!!

Idag har jag tvättat och städat... Jag undrar hur det kan komma sig att jag alltid väntar sååå länge med att tvätta så jag har MASSOR med tvätt... Tur att det går rätt bra å få tvätt-tid i min tvättstuga! För jag vill ju kunna tvätta när jag vill å inte på en tid som är bokad långt i förväg! :) Det kan ju komma nåt som är trevligare att göra just på den tiden... :)

Efter allt tvättande så har jag avslutat eftermiddagen och kvällen hos "min" familj där jag fick både middag å mycket trevligt umgänge! Eftersom jag fått äran att tillhöra denna underbara familj, (eller har jag kanske förtjänat äran?? ;) ), så får jag ju oxå vara en del i deras uppdrag som både kontaktfamilj och jourhem... Man lär sig oerhört mycket! Fast hade jag fått bestämma så skulle alla barn ha det så bra så att funktionen som jourhem skulle vara totalt meningslös... Tyvärr lever vi inte i den bästa av världar även om vi ofta vill tro det... Å alldeles för många barn och ungdomar (och vuxna med för den delen) lever under tråkiga förhållanden... Det är tur att det finns människor som är beredda att öppna sina hem för de här barnen!! Då kanske något barn får det lite lättare i sin tillvaro i alla fall... Åteminstone vill jag tro det!

Nu börjar det bli dags för Liza Marklunds bok "En plats i solen" innan jag sluter mina blå/gröna... Tror dock inte att jag kommer hinna läsa så många sidor... :)

Kram! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0