"Jullovet" är här!

Även om jag nu inte orkade frakta mig från arbetet i tid idag, så har jag i alla fall fått min efterlängtade jul-ledighet nu! Satt å surrade me arbetskompisar, så tiden tickade iväg utan att jag tog mig hemåt... Så länge man har trevligt spelar det ju inte så stor roll... :) Har nu kramat om både föräldrar och barn för å klara mig utan dem (å då menar jag barnen ;) ) i 18 dagar,,, Men det var en klok liten tjej som på min fråga om hur jag skulle klara mig utan dem så länge svarade: "Men Annica, det gör du inte!" Så då vet vi det! *skratt* Efter att jag då tog mig från arbetet, sprang jag in på systemet å fyllde på vin förrådet för jul ledighetens eventuella festligheter... Typisk "bra å ha sak"! Konstigt nog var det inte 100 meter kö i kassan, men det berodde nog mest på att många kassor var öppna...

Kvällen har förflutit i vänskaplighet och julens tecken... Har varit på "after work" med glögg, mat, julmust å kaffe! Vi lyssnade på julmusik för att stämingen skulle va den rätta! Vad himla trevligt det är å träffa en massa männsiskor som man ser alldeles för sällan! Man får "prata ikapp" lite och bara umgås... Det finns verkligen en massa människor som man träffar på tok för sällan! Och ändå är det så med många av dem att man bara kan prata på, hinna ikapp lite liksom... En riktigt trevlig kväll!! Jag valde medvetet bort de alkoholhaltiga dryckerna, för att jag inte känner mig helt i form. Hoppas dock att den här eländiga förkylningen är på väg bort från min kropp NU! Bara å hoppas på det bästa!

Imorgon kommer mor å far (och givetvis Nalle) på besök, de ska väl främst "göra stan", så förmodligen gör jag väl dem sällskap... På kvällen ska jag iväg på 30-års kalas/fest... Blir troligen mycket lugnt för min del även då... Men det är ju som sagt alltid trevligt att umgås...

Dags för sängen!

Kram! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0