Glädjespridare!

Saknaden efter min kompis Nalle är total... Men efter att nu i två dagar typ letat honom på morgonen kanske jag börjar fatta att han lämnat mig för nordligare breddgrader... Tänka sig vad man vänjer sig fort! :)

Idag har jag slutat tidigt, å då passade jag på att umgås lite med Linda å Nelly. Himla vad hon är ur-gullig den där tjejen! Hon lär sig nya saker varenda dag å hon är verkligen en glädjespridare i mitt liv!! (Det är dom ju båda två så klart!!)

Har funderat en del på det där med att sprida positiv energi runt sig och att vara en glädjespridare! I stort sett alla barn är ju det, för det vet inget annat! :) Det är därför mitt jobb är så underbart! Att omge sig med en massa positiv energi kan ju bara bli bra! Men att en person som tar energi av en kan påverka en så oerhört mycket, det är svårt att fatta! Jag har fått tillbaka min energi och kan nu rent av tänka mig att jobba 22-23 december om jag blir "tvungen"... Hade någon frågat mig det för två veckor sedan att jag troligen gråtit... Helt sjukt att det kan vara på det viset! Det är svårt att beskriva om man inte varit med om det! Jag trodde inte ens själv att det var möjligt... Mitt "gyllene ägg" funkar faktiskt riktigt bra nu när det inte behöver användas varje minut jag vistas på arbetet... Igår började min vän å kollega att jobba på halvtid! Gissa om det är underbart att ha henne tillbaka!! Nu ska vi bara hoppas att vi alla är starka å friska efter den välbehövliga jul-ledigheten!

Dags å söka jobb oxå... Det är en tjänst som ska intern rekryteras ute på den nya förskolan... Jag kommer så klart skicka in en ansökan, men jag kan säga att det är förenat med en del ångest oxå! Nu tror jag ju inte att jag kommer vara aktuell för den tjänsten, så då är det ju inget beslut jag kommer behöva fatta, men det kommer vara med vånda jag ska ta ett beslut om att sluta där jag är nu, om det skulle bli så... För bortsett från vissa saker, så älskar jag ju mitt jobb!

Nu ska jag borsta gaddarna å hoppa i säng! Hoppas kunna kurera den påbörjade förkylningen... Det är MÅNGA som är sjuka på jobbet, både barn å vuxna, så det är bara å hålla tummarna och försöka kurera sig...

Kram! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0