Födelsedagsfirande, julmarknad å annat skoj!

Jag påbörjade ett blogginlägg för nån dag sedan, men något kom emellan, så det blev aldrig publicerat... Istället får jag skriva ett nytt!

Känns faktiskt som om jag haft en riktigt bra vecka!

Chefen har sett till så jag (och dom andra) har fått lite andrum... Känns oerhört bra! Och nu har jag ju, sedan i onsdags, en tjänst oxå! Inte illa va?! Så det känns i alla fall för tillfället riktigt bra. Jag hoppas att det ska hålla i sig oxå, så att det inte bara är tillfälligt...

I onsdags hade jag födelsedag! Och så klart det tillhörande födelsedagsfikat! Jag verkligen älskar å fylla år!! (ja inte å bli äldre då kanske, men det där andra...) När man fyller år kommer människor man tycker om å hälsar på en! Och jag hade riktigt många på besök i onsdags... Man hinner surra lite och uppdatera sig om läget i de personernas liv som man inte träffar lika ofta... Å bara få snick-snacka och ha det trevligt, det är inte illa! Det är nog därför jag fortfarande har "kalas", trots att jag har slutat fylla år! Numera fyller man livet med erfarenheter istället, det känns som bättre... :)

Jag slutade min arbetsvecka me å fika i Sunderbyn innan jag åkte hem... Så trevligt så... Att umgås med männsikor som sprider positiv energi, det är det man ska göra! Då mår man genst bättre, tro mig!

I fredags var tanken att vi skulle ha julfest med jobbet, men efter en massa tjorv slutade det med att ingen skulle åka... Istället gick jag på after work med mina gamla jobbar-kompisar... Det var ju egentligen uppbokat sen innan, men då när julfesten kom emellan, så trodde jag att jag skulle missa det, men nu fick jag träffa dem i alla fall! MYCKET trevligt! Det var så himla länge sen jag träffat Linda, så vi hade en hel del å surra om... Det blev visst ett å annat glas vin oxå... :) Men som sagt, trevligt hade vi! De andra gick hem tidigare, så det blev vi kvar... Å så var ju Cammo ut me jobbet, så hon var oxå där... Jag har ju numer bokat ett rum i Linda å henns familjs nya hus, så jag ska kunna vara där ofta å ha nära till mitt jobb! :) Det är kul med vissa personer, det gör som inget att det är långt mellan gångerna man ses, man babblar på som om det vore igår ändå! :) Å så säger man alltid att det inte ska dröja så länge till nästa gång... *ler*

Yesterday, lördag, gjorde jag inte så väldans mycket... Prommade med hunden å så var Linda å Nelly förbi en sväng... Sen avslutades den lördagskvällen me Stjärnos på is! Å han vann, MARKUS FAGERVALL!!! Det var de två som jag från början ville ha i finalen som oxå hamnade där, så det var kul...

Idag har jag, LInda å Nelly varit på JULMARKNAD på Hägnan... Himla mysigt att gå där å titta på en massa saker som folk sålde... Mest hantverk å bakverk... Men man hamnade lite i julkänsla i alla fall... Kallt var det oxå! Hoppas nu bara att denna snö finns kvar tills den ska försvinna i vår!! Hittade faktiskt en julklapp till pappa där, så då har man ett problem mindre att lösa! :) Efter besöket på Hägnan åkte vi å käkade på MAX å sen flanerade vi runt på Coop Forum... Jag har inte varit in i den butiken många gånger, så jag sa till Linda att de hinner som alltid göra om mellan gångerna man varit där... :)

Nu sitter jag mest å inväntar Thailandsresenärerna... Undra vad Nalle säger när han får träffa mamma å pappa?! Ska bli kul å höra om deras resa också... Mamma har ju dock haft lite otur å varit sjuk där, men man hoppas ju att de ändå haft det bra! Det kommer att bli sååååå TOMT utan hund! Även om det är en del pyssel med å hinna gå ut me han å en massa sånt, så är det ju ändå ett sällskap... Har ju haft mina funderingar på å skaffa hund, men samtidigt är det ju så att man kanske måste ha "dagmatte" åt den i så fall... Å så blir man ju mer låst, men, men... Ett trevligt sällskap är det ju!

Något annat jag kommer å sakna är BILEN! Alltså vilken tidsvinst å ha bil! Man kan åka när man vill, behöver inte passa nån buss... Å jobbar man sent behöver man inte fundera på HUR och OM man tar sig hem... Det är sannerligen en sak jag ska sätta upp på min "måste införskaffa" lista... Kan ju förvisso dröja lite, men ändå...

Nu hoppas jag på å få två BRA veckor innan det är dags för lite jul-ledigt! Imorgon kommer min vän å arbetskollega tillbaka från sin sjukskrivning å det blir så kul, jag har saknat henne!

Kram! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0