En dag kvar...

... att arbeta innan mitt 18 dagar långa "jul-lov"! Jag har varit på jobbet hela veckan å jag har inte varit frisk... Tänkte att sista veckan kan man väl jobba lite på halvfart... Ont i halsen å febrig har jag varit... Undra just hur många dagar man ska vänta innan man kollar om man har typ halsfluss... Frågade min kloka vän, men hon meddelade att hon dessvärre inte var läkare! :) Jaja, går det inte över i helgen måste jag väl frakta arslet till vårdcentralen... Inte direkt vad man önskar sig i julklapp...

Idag har varit en dag i olika mötens teckan... Har varit på samtal på kommunhälsan och hoppas på att bli ännu duktigare på det jag kan göra något åt... Bara å fortsätta ÖVA, ÖVA, ÖVA... På ett sätt känns det lite konstigt att man måste öva på att inte släppa in människor för nära, istället för att öva på att släppa in dem... Jaja, livet är märkligt ibland! Jag måste ju oxå öva på att det inte gör något om inte allt är "perfekt"... Och en del andra saker oxå... :) Det känns i alla fall som om det ger något, å så länge jag blir "klokare", så är det väl bra antar jag! :) Har oxå haft möte med chefen å en arbetskollega angående ett lite mer särskilt uppdrag... Så vi får väl se vart det leder...

En sak som är kul så här i julruschen, det är att man kan springa på personer på stan som man inte träffar så ofta... Sprang på en kompis som jag inte sett på evigheter i måndags, så det var ju himla kul å se henne och höra lite grann om hur livet lever med henne... Har oxå sprungit på en arbetskompis som jag jobbade med förra året, å som jag saknar rätt ofta! :) Det är en mycket klok människa! Och en dag gick jag på stan med Cecci å det är minsann evigheter sedan sist, så det var RIKTIGT kul! Vi fikade och strosade runt å inhandlade lite julklappar... Och idag sprang jag på en annan kompis på Mjölkudden... Se där, flera stycken på en vecka! :)

Näää, jag tror faktiskt att jag ska krypa ner i min säng och verkligen hoppas att denna hemska hals-smärta försvinner tills imorgon! Kanske lite sömn kan bättra på det i alla fall! :) Imorgon börjar jag tidigt och följdaktligen slutar jag oxå tidigt! :) Det är det mest positiva med å jobba typ 75%, man har mer fritid! Det mest negativa är väl då att man har mindre pengar... Men man kan inte få allt!

Kram! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0