Bowling - en kraftsport?

För att kommentera rubriken, så var det egentligen biljard som var en kraftsport... Denna kommentar härstammar från en tid när vi hängde på ungdomsgården. (det vill säga det är rätt länge sen...) Vi hade ett biljardbord där och i en av alla matcher som spelades var det en kille som sa att "biljard är en kraftsport" och sedan tog han i så bollen hoppade över kanten och in i glasdörren till stereobänken... Behöver jag nämna att den gick sönder?? Jaja, vi som var med då ler nog fortfarande åt det där uttrycket... :)

Är nu hemkommen från 30-års festen! Vi hade riktigt trevligt... Befann oss på Bowlingkompaniet, så det hela började med bowling i en timme... Jag kan inte direkt påstå att jag är en stjärna på bowling, men det kan nog vara rätt underhållande för dom som ser på, så det bjuder jag på! :) Jag kan i alla fall konstatera att jag INTE var sämst, så då är det ju inte alltför illa! *ler* Imorgon kommer jag DEFINITIVT att ha träningsvärk! Det är ju inte direkt en rörelse man gör every day som man gör när man bowlar... (och om det är en kraft-sport, så får man väl ha träningsvärk?) Jag provade även bowla med vänster hand, å min bror konstaterade att det ju var en gåta hur jag kunde vara lika bra (läs: dålig) med den handen... :) Fast jag är ju rätt duktig på vissa saker med vänster, så jag skyller på det istället för å konstatera att jag är dålig på bowling!! :D

Efter bowlingen var det dags för pizzabuffé... Drack ett glas vin, tänkte att det skulle döda mina baciller, det har dock inte hjälpt ännu, men kanske till imorgon... Sen fick vi tårta och kaffe! Efter detta var det några som fortsatte till stan, men för mig å rätt många till slutade festligheterna kl 22, eller ännu tidigare. Kan tyckas att man var rätt torr med tanke på att det var en 30-års fest, men jag måste erkänna att jag inte orkade med något annat! Eller nog hade jag kanske orkat då, men jag tror inte min förkylning hade varit till det bättre imorgon... Det är visst så att åldern ibland tar ut sin rätt, och även om jag sällan vill inse det, så har jag visst fyllt 32 år...

Nu ska jag verkligen försöka leva i nuet och njuta av varje stund... Tänk att få vara ledig så länge som jag ska vara, då är det bara å passa på att njuta... Jag får ta tag i allt annat när vardagen knackar på igen... Men nu ska jag verkligen försöka njuta! Gå omkring i pyamas, läsa och äta "medicin" mot stress... Ni kan ju fatta att jag kommer vara som ett energi-knippe när jag börjar jobba igen! :) (stackars människor som jag ska jobba med!)

Kram! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0