C som i cirkel

Så var det dags för bokstaven C. Inte den enklaste bokstaven att lära sig eller att komma på ord på. För att den ibland låter S och ibland K och därmed inte är självklar. När jag frågade en av grabbarna hemma kom citron som ett snabbt svar, den andra svarar cd. Men jag har valt C som i cirkel... En av mina bästa vänner börjar också på C, en fin bokstav alltså. ;)
 
En cirkel är rund, som att allt går igen och igen och igen... Kom att tänka på den där Evighetsmaskinen som dom sjöng om. :) Det är som att mycket går runt och kommer igen, som ett kretslopp. Det vatten de drack i Afrika för miljoner år sedan är det vatten som vi idag dricker här... Det är en evighetsmaskin som går runt och runt och runt.
 
Jag tycker om formen cirkel, just för att jag tycker den känns mjuk och att den aldrig har något slut. Ringarna på fingrarna är runda, en förlovningsring eller vigselring är en symbol för att höra ihop, en cirkel. Du och jag i evighet...  Ja, mitt val på bokstaven C blev en Cirkel. :)
 
 
 
 
 
Kram! :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0