Mardröms måndag?

När jag vaknade i morse hade jag fortfarande ont i munnen och tänkte att det var ju ytterst underligt att det aldrig ska gå över... Får väl kontakta VC eftersom jag ska bege mig till Stockholm imorgon å helst vill undvika att bli sjuk(are) när jag är på resande fot...

Får en läkartid hos en underläkare och jag ska då säga att jag har nog aldrig blivit så noga undersökt av en läkare... Det hela slutade med att handledaren fick göra en bedömning och ansåg att jag skulle kontakta tandläkaren, samt att jag skulle ta blodprov för att kolla " sänkan"... Inget större fel på den, så då återstod det där med tandläkaren...

Fick en akuttid och fick vänta länge och väl och jag ska väl vara tacksam för att jag inte visste då vad jag väntade på... ;) När jag väl kom in konstaterade tandläkaren rätt fort att det är visdomstanden som orsakar problemen och att den borde dras ut... Min fråga var om jag behöver den, svaret var nej... Tilläggas i saken bör att tandläkaren tidigare jobbat med min mamma och det var väl kanske därför jag litade så blint på hans bedömning... När jag då frågade om jag skulle boka en tid för ingreppet sa han det skulle göras direkt... NU?! Och jag som skarpt ogillar sprutor och ingrepp av den sorten... Kanske lika bra att jag inte var förberedd på saken, för då hade jag väl inte gjort det! ;) Och så kan man tacka den som rekommenderade att ha abonemang hos Folktandvården, för detta kostade gratis! (Å tur f-n är ju det, för det är inte kul!) ;)

När jag gick ut från tandläkaren rätt chockad och en tand fattigare var jag som ändå tvungen att skratta lite för mig själv, hur kan det jag tror är någon form av förkylning sluta i att jag blir av med visdomstanden?! JAAA, det kan man sannerligen undra!

Kram! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0