Väder



Jaaa, det kändes som ett aktuellt ämne att blogga om, vädret... Alla pratar om detta väder och ingen kan påverka det! Det är väl i slutändan egentligen det enda vi inte kan påverka, vädret... Det mesta andra här i livet kan vi i alla fall försöka göra något åt, men inte vädret... Det enda vi kan göra åt vädret är att förhålla oss till det faktum att det växlar och sällan blir som vi vill! ;) Skratta, eller gråta, klaga eller finna sig i det... Bara att välja! :) Men jag ska också erkänna att jag känner mig aningens less på att det inte blir sommar och sol och härligt badväder! LÄNGE! Nu har vi ju haft enstaka dagar med sol, men den där sommar värmen känns inte som att den infunnit sig! Nåja, välja var det...

I morse vid 7 vaknade jag av att regnet fullkomligen öste ner och det åskade! Årets första åska, i alla fall för min del... Och får jag välja får det gärna vara årets sista åska också! Jag erkänner att jag är rädd för det där väderfenomenet! Jag ogillar verkligen åskan, och speciellt om jag är själv! Jag vet inte om det kommer från barndomen, men det känns som att jag alltid varit rädd för åskan... Hos mommo sas det att man skulle ta på sig gummistövlarna och man kunde gärna befinna sig i källaren... Hos mommo har åskan kommit in flera gånger, den har också slagit ner flera gånger. Hos mommo gick det alltid rätt hård åska! En sommar när vi var där, satt kusinernas hund fastbunden i flaggstången, det gick "torr åska" och vi ville hämta hunden, våra mammor avböjde oss och tur var ju det! För åskan slog ner i flaggstången och hunden dog! Kanske ändå inte så konstigt att jag har respekt för detta väder fenomen?!

Nu tittar jag ut och regnet öser ner, igen! Men jag hoppas på uppehåll så jag i alla fall kan ta en promenad... :) Känns tungt i huvudet, så det är väl åskan som påverkar, gissar jag... Men imorgon kanske solen visar sig, jag vill ju gå på picknick! ;)



Kram! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0