Helgen kom snabbt

Man kan säga att vi trots allt fick en mjukstart på jobbet... Det är tur vi har en förstående chef som vet att vi behöver det efter en lång semester! ;) Vi ska vara lediga imorgon, men vi får jobba igen det under veckorna som kommer... Men det kan det vara värt! :) Säga vad man vill, men att jobba med värdegrund, kunskapssyn, verksamhetsidé och såna saker gör att man är väldans trött i huvudet! Man måste hela tiden fundera på var man står själv och varför...? Och vad är viktigt för mig och vilka saker kan jag "ge mig" i... Vi har kommit en bit på vägen, men oj, oj, oj så mycket det är kvar! Det är nu vi snart kommer in på organisationen och hur ska scheman se ut och sådant spännande! :)

Det är så härligt, underbart, roligt, spännande, utmanande och ja... MASSOR att få vara med om detta! Det känns verkligen som en ära att få vara med på det här tåget med en massa personer som faktiskt har ungefär samma syn på hur man ska jobba med barn i förskolan... Det är fantastiska möten där alla kommer till tals! Jag hoppas av hela mitt hjärta att vi kan behålla det klimatet i arbetslagen även när värsta november mörkret är här och vi är trötta... ;) Men jag tror det, känns som om vi alla är med på det här tåget för att vi vill och känner oss utvalda! :)

Sen var det där med att gå från att ha "lördag hela veckan" till att möta vardagen igen! Det är fasen inte lätt! Dels är man ju trött hela tiden för att man inte har behövt ställa en väckarklocka på en massa veckor, sen är man ju hungrig hela tiden för att man är van att äta lite nu å då... Så vi som har fått packa matsäck med oss denna vecka har fått tänka till på hur man ska hålla blodsockret i en jämn nivå... Och efter att kroppen är van att äta i tid å otid är inte det den lättaste uppgiften här på jorden! ;) Idag föll jag för frestelsen och köpte godis, men som sagt, helgen kom tidigt denna vecka! ;) Nya tag och mer karaktär utlovas! ;)

Imorgon styr jag kosan norrut och besöker mor å far i byn! Kanske kan behöva lite lugn i själen efter en veckas tänkande! ;)

Kram! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0