Pärlor, personalfest och prispengar

Man kan då inte påstå att man har ett "statiskt arbete" i alla fall! Igår kommer ett barn fram till mig precis vid mellis å säger "A jag har en pärla i örat!" Jag tittar in och ser att mycket riktigt där inne är en grön pärla... "Ja, det har du, men hur kom den dit...?" "Jag petade in den." Ja, å det var precis så det gått till... Jag insåg att jag inte ska peta på den, för då finns det ju en rätt stor risk att den åker ännu längre in. Ett annat barn tyckte nog att vi behövde hjälp, för hon försökte peta ut den, som tur var hann jag stoppa henne innan pärlan åkte ännu längre in... Ja, vad gör man...?? Jag satt och lugnade barnet med att vi ska komma på ett sätt att ta ut den och så vidare... Så ringde vi pappan, som när han kom lyckades peta ut den med en pincett... Då slapp dom åka till doktorn i alla fall... :) Man vill ju inte gärna peta på någon annans barn så man orsakar något, men nu lyckades han ju peta ut den själv. Barnet hade annars en annan lösning å det var att han kunde peta in den ännu längre in, för till slut skulle den ramla ner i halsen å då kunde han spotta ut den! :) Ja, man har då ett varierande jobb!!!

På aftonen igår hamnade jag på Cammos personalfest... Dom hade fått en massa avhopp i sista minuten, så hon frågade om jag ville komma... Efter att ha sovit ca 1,5 timme på soffan så kändes det som att jag hade lite mer energi till den aktiviteten, så jag cyklade till H-ön... Vi käkade, spelade spel å surrade innan vi cyklade in till Båten. Kallt som tusan, men det var trevligt! Vissa av besökarna trodde nog att sommaren anlänt med tanke på deras klädsel, linne och kort-kort, typ... Själv satt jag med jackan på! ;)

Nyss fick jag ett sms från kollegan T om att vi ÄNTLIGEN vunnit lite pengar med vårat "Spelbolag" på jobbet!! Så nice!! Vet inte exakt hur mycket det rör sig om för varje person, men nån hundralapp ska det väl ge?! :)

Snart ska jag iväg å hämta väskor i stan, Svägerskan är på möhippa och dom har varit på spa å behöver bli av med väskorna inför kvällens aktiviteter... :) vad jag själv ska göra återstår att se!! :)

Ha en fortsatt nice lördag alla läsare!

Kram! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0