Sköna maj välkommen!

Egentligen är det väl ganska tjatigt att återigen påpeka hur fort tiden går?! Men eftersom det inte riktigt går in i huvudet på mig, så måste jag som skriva det... Det är REDAN första maj!! Första maj, men hallå, vart tog april vägen?????

När man gått in i maj månad är våren här på riktigt, å snart är det sommar! Jag kan hålla med Nalle Puh i det fallet att: "Fastän det är väldigt gott att äta honung, så finns det ett ögonblick alldeles innan man börjar äta den som nästan är ännu bättre..." När man väntar på något, så är det nästan ännu bättre än när man är där... För då är det ju snart över igen... Nåja, lite nedräkning till semester kan man ju snart starta i alla fall... ;)

Jag avslutade min april månad å "firade" Valborg med att ta en joggingtur på morgonen, sen var jag med Skatten E medan hennes mor å far for å valde tapeter till huset... Då kom lilla Lillebror å bar upp min trappa från källaren, så nu är det vår även utanför min balkong! :) Det tackar vi för!! Där satt vi å fikade å njöt i solen ett bra tag... Sen åkte jag in till stan å fikade med vännerna från S-byn, T, M, C och C (som inte bor där)... Skulle försöka hitta mig en jacka, men antingen hade jag ingen köplust eller också fanns det sannerligen ingen... För jag kom då hem utan!! Sen bestämde vi att vi skulle träffas hos C på M-udden å dricka lite vin å surra, så jag å M for dit... Vi hade riktigt trevligt!! Jag å C mötte sedan MN på Olivers... Jag hade en sammntaget rätt trevlig afton... Jag som inte hade någon plan alls fyllde hela min dag med trevligheter, det är ganska bra jobbat! :)

I fredags firade vi lite valborg på arbetet genom att grilla hamburgare och korv till lunch ute... Vi var ute från 9-13, så jag arbetade in lunchen å kunde sluta 15... Då begav jag mig för att hämta hem E från förskolan... Vi gick hem till mig och fikade och såg Pippi... :) Värsta sortens mys juh! Sen käkade jag middag hos dom och efteråt begav jag mig till Coop å hyrde film å köpte godis... Jag såg "Eat Pray Love - Lyckan, kärleken och meningen med livet", en helt okej film dom väcker lite tankar om livet... :)

När jag nu läser vad jag skrivit, så inser jag att det enda jag egentligen gjort i helgen är FIKAT och ätit sötsaker... Men hur kunde det blir så?! :) Jaja, ingen idé och älta det som varit utan ta nya tag å gå vidare!

Cykeldäcket som skulle ha inhandlats på stan igår, har fortfarande inte inhandlats, så nu ska jag gå på jakt! :) Man kan ju undra hur jag kunde glömma köpa det som var den nästan största orsaken till min stadstur?? TYPISKT mig! Men har jag tur så finns det på Coop... Annars är det bara att frakta sig vidare... För nu vill jag ha min cykel hel!!! :)

Ha nu en fin söndag alla läsare! ♥

Kram! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0