My bike is fixed!

Och om det var en grammatiskt rätt engelska har jag ingen aning om! Det är ju läääänge sen jag läste engelska juh! ;) Men det viktiga är att jag imorgon kan ta cykeln till arbetet! Min världens bästa lilla Lillebror har varit å fixat däcket som jag så fint inhandlade igår! TACK! Sen kunde det vara så att jag cyklar lite på egen risk menade han... OM däcket nu lossnar imorgon, så borde jag ju inte slå ihjäl mig, för jag har inga stor nedförsbackar till arbetet.... :) Men jag tror ju att han lyckats med att sätta fast det ordentligt....

Denna dag har gått i mötandets tecken... Jag började dagen med samverkansmöte där vi satt en från varje avdelning... Sen har vi haft en mycket kompetent kvinna som varit å berättat om modersmålsundervisning för oss... Hon visste vad hon pratade om å hon brann för det hon gjorde... Så nu alla läsare ska ni veta att alla barn som har någon koppling till minoritetsspråken har rätt till modersmålsundervisning i våra minoritetsspråk såsom meänkieli, finska, jiddisch, samiska och romani chib... Det räcker med att man har någon som talat något av dessa språk generationer tillbaka så har barnen rätt till den undervisningen, typ... Anledningen till hennes besök hos oss är att vi från 1 juli kommer under skollagen och därmed får mera krav på oss vad gäller även modersmålsundervisning..... 

Efter detta mötande åt jag med barnen och sen hade jag lunchrast innan det var dags för ytterligare ett samverkansmöte med personal från de olika förskolorna i området... Eftersom vi befann oss på E´s förskola tog jag med min gull-unge hem! :) När jag kom och hämtade henne ropar hon "Det är min A som kommer, min A!" och så springer hon mot en... Sen när jag tagit upp henne i famnen tittar hon på mig och säger "Jag har saknat dig!" Men gissa om Fasters hjärta smälter?! Älskade lilla vännen min! ♥ Fick god middag hos Lillebror med familj å så har jag å E lekt ett tag å sen har som sagt lilla Lillebror fixat sin systers cykel... :)

Och så var det snart läggdags igen! :) Imorgon öppnar jag å jag fick ett sms om att vi har barn 6.30, så det är ju bäst å vara i tid! ;)

Kram! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0