Det vackraste

Det vackraste jag vet är att se dig när du sover.... Det finns inte mycket som är så vackert som sovande barn! :) Helt avslappnade och oskyldiga! Fina, underbara barn! På jobbet får man ju se dessa sovande barn nästan varje dag... Och dom dagarna när man öppnar, vilket jag gjorde i tisdags, har jag "vilan" på jobbet och får mysa med barnen och se dom små liven sova så sött.... :) I tisdags har jag också varit med världens vackraste och underbaraste E... Vi tog en stödvila på eftermiddagen och sov tillsammans! Mycket mysigt även det! :) Jag är så glad att jag får vara så nära henne så jag kan träffa henne nästan när jag vill! :)

Jag ska genast erkänna att jag varit oerhört lat på att blogga... Men nu när man börjat jobba så är det som att tiden inte räcker till! Först är man på jobbet MINST 40 timmar i veckan, å sen ska man hinna med allt man vill göra oxå! Jaja....

Helgen som varit var rätt intensiv, i alla fall lördagen... På fredag var jag å Cammo å fikade på stan, å sen var jag rätt slut och satt mest å funderade på om det var normalt att gå å lägga sig klockan 21 på en fredag... :) Gjorde dock inte det, men tanken fanns där!
............. På lördag var jag ut å gick på morgonen å sen var jag med Emmy en stund när Svägerskan skjutsade Bror å gänget till bussen som skulle föra dom på fotbollsmatch... När hon kom hem åkte vi och H in till stan... Vi käkade lite lunch där och jag shoppade både en skinnjacka å nya skor! Så nu var kvoten för inköp fylld denna månad! :) Min lilla Lillebror som har föreslagit sig själv som min Gode man har nu satt förbud på alla "onödiga" inköp! Kanske skulle bli riktigt rik om man lät någon annan sköta ens ekonomi ett tag! ;) Efter den trevliga stadstrippen var det bara att fixa sig för kvällens party... H hämtade mig å Svägerskan, så vi var först på plats! En trevlig tillställning som var tänkt att avslutas i stan på BBB, men dom hade tydligen knappt nå folk, för dom hade stängt när vi anlände efter 24.... En tur till Invit å sedan hem!
............. Söndagen hade jag redan innan beslutat mig för att VILA! Och det gjorde jag oxå! Som sagt är man rätt slut efter alla intensiva veckor på jobbet, så jag antar att man behöver vila.....

På måndag tog jag äntligen tag i min tvätt! Den borde jag ha tagit tag i sedan länge, men varför göra idag det man kan göra imorgon?! Å när man tänker så nog länge, så blir det ganska mycket tvätt! :)

På tisdag var jag som sagt med Prinsessan när hennes mamma å pappa var på IKEA! Vi hade en så trevlig dag med lekparksbesök och en massa lek hemma... Hon är som van att Faster leker med henne när hon är på besök, så när jag diskade undan efter middagen och hon inte riktigt hade min fulla uppmärksamhet, ställer sig barnet upp i soffan å ropar, för då MÅSTE jag ju se henne och troligen oxå ingripa! Dom är verkligen inte dumma dom älskade små liven! :)

Igår var det onsdag och jag blev bjuden på köttsoppa hos Bror med familj! TACK! Så uppskattat med färdig middag! :) Jag fick även ett nytt broderi att fördriva tiden med! Så himla kul!! :) Började genast med det... Och på aftonen gick vi några från jobbet Kommun-joggen, 5,4 km på Ormberget... En trevlig tillställning....

Idag har jag haft stägning på jobbet å vi hade ett barn som var till 17.30, så jag var inte hemma förrän vid 17.50... Tur man har nära till arbetet i alla fall! :) Å så var det mat å en disk som jag såklart sparat på... Och sen hamnar man här... Vid datorn.... Och snart får man gå å lägga sig igen! Så skönt!! :)

Man kan lugnt säga att det är ganska fullt där uppe i hjärnkontoret! Jag har defenitivt varit tvungen att släppa kontrollen och hoppas folk påminner mig om det jag ska göra! Det är rent omöjligt att komma ihåg allt! Man får lära sig att lita på sina kollegor kan man säga! Det är nog nyttigt för mig..... Att lära mig att inte ha koll på allt... Men det kommer säkerligen med tiden... Snart ska väl det mesta flyta... Fick även veta att det ska komma två till barn till oss, så då har vi 37 stycken! Hej hopp bara!! Och mycket kvällsjobb är det! Vecka 37 kommer jag jobba 3 kvällar efter varandra... Vadå livegen?! :) Men det blir fina komptimmar att ta ut i framtiden! Man får försöka se det positivt! Och så lär man väl sig nåt oxå, antar jag?! Och varje vecka ser ju inte ut så, men det är nästan en kväll i veckan redan nu.... Jag har dock beslutat mig för att säga nej tack om det känns för mycket, för jag lever ju inte för jobbet även om jag tycker det är kul....

Nix, nu ska jag se om det finns nåt att fördriva tiden med på TV innan jag på riktigt går å lägger mig... :)

Kram! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0