Intensivt liv....

Jag säger som vanligt att det är helt galet vad tiden går fort! Redan helg igen! Å som vanligt känns det även väldigt skönt att ha två dagars ledighet framför sig! :)

I tisdags fick jag umgås med Finaste E! Hon blev så glad över att se sin Faster när jag hämtade henne och lika glad blev ju Faster såklart! :D Hon fick visa sin avdelning för mig, på sitt sätt... Å sen tog vi en liten prommis så hon fick sova en stund... När man inte ens är 1 ½ år så behöver man oftast mer sömn än 30-40 minuter på dagen, å hon hade bara sovit det på förskolan, så hon fick sova en stund till... Sen åt vi lite frukt och var ute å lekte i lekparken... Vi hann inte vara hemma så länge innan Bror kom hem å sen fick även jag middag där! Trevligt minsann! Uppskattat att slippa laga maten själv och även äta den själv.... :) På aftonen var det säsongsstart för Desperate Houswifes, så det sysselsatte jag mig med....

På onsdag var jag i stort sett bara hem å vände å sen hade jag barngympan kl. 17.30... Det känns ju alltid lite motigt att ta sig iväg, å speciellt när man jobbat hela dagen... Men när man väl är där och när man väl gjort det, då känns det ändå bra! Jag har sagt det förut å jag säger det igen, barn är verklien en gåva! Det är fantastiskt att få ta del av deras energi! När man har ett gäng barn där de flesta är runt tre år, så får man ta det för vad det är... Dom som lyssnar å hänger med, dom gör det, å de andra gör nåt annat... Man är ju bara en person, svårt att kunna dela sig... :) Efter barngympan var det Afro, så jag stannade kvar å gick på det. Det är en träningsform som man är GLAD när man går därifrån... Å genomsvettig! Riktigt mycket glädje å energi ger det! Så jag var full av positiv energi när jag kom hem! :) Å så var det ju dags för favvo-serien; Grey´s anatomy! Bra onsdag alltså! :)

Igår, torsdag, stängde jag på jobbet, så jag var hemma efter 17.15... Åt middag å sen ringde en kär "gammal" vän! Varenda gång jag pratar med henne så tänker jag att nu ska det INTE dröja så länge till nästa gång vi hörs å ses... Men i vanlig ordning så går tiden å helt plötsligt ha det passerat veckor igen! Men det är väl livet.... Å som tur är så är vi så "gamla" vänner, så tiden som passerar mellan gångerna vi hörs gör liksom ingen större skilland för våran vänskap... Tack å lov för det! Sedan var jag på vattengympa...

Idag är träningsvärken ett ordenligt faktum, i synnerhet i vaderna. Det är nog den enda värken man faktiskt kan glädja sig över! Då vet man ju att man gjort nåt... Men dessvärre har jag nåt elände i kroppen, så det tål inte riktigt att jag anstränger mig... Känner mig rätt slut igen... Men om jag ska vänta på att bli frisk får jag väl vänta tills jag hamnar i graven! Så känns det just nu i alla fall! Jag har varit förkyld från å till i fem veckor........ Ingen idé å klaga! Men irriterande är det!

Denna fredag har jag arbetat till ca 16.30 å sen passerade jag Coop å godishyllan på hemvägen! Är det fredag så är det! :) Har sett en film "I love you, man" innan Idol, så det har verkligen varit lugna puckar på den här adressen i afton! Men så otroligt skönt å välbehövligt efter ytterligare en intensiv vecka! Har börjat inse att veckorna nog ser ut så här... Men snart är det jul(ledighet)! ;)

Nu ska jag lägga mig på spikmattan å bara vara innan John Blund får ta med mig till drömmarnas land... Morgondagen ska starta med HOTELLFRUKOST! Så nice! ;)

Kram alla fina! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0