Sommaren är här!

Med midsommaren kommer sommaren! Många startar sin semester och i år har vi till och med haft toppen väder! Och värme, bara det!! Nu ska vi hålla alla tummar och tår för att det ska hålla i sig hela sommaren! Kyla har vi haft nog av! Det trista som oxå brukar komma med midsommar är myggorna!! Usch å fy för dom! Här i stan där det sällan brukar synas till några mygg finns det detta år en hel del! Jag är då myggbiten som bara den! Men då är ju jag som nån slags mygg-spira för övriga.... Myggorna älskar mig och mitt blod! Och förmodligen är man väl allergisk mot dom eftersom betten ser ut som blemmor jämt! Bläää... Men det är väl ungefär det enda negativa med sommaren här i norr?! :)

I torsdags var det minst sagt alldeles galet på jobbet! Ja, kanske inte för alla, men jag å A-K skrattade så tårarna rann och man fick mer eller mindre kramp i magen! Ibland har vi bara så galet sjuk humor! Å så behöver den ena bara säga nåt så börjar allt om igen! Jag sa till henne att bara så du vet så måste jag ju ringa dig även i framtiden å så ska vi ha "veckans skratt"... Kommer kännas så tomt att inte få jobba med henne! Men vi har gått igenom så pass mycket tillsammans, så nu kan vi nog se varandra som goda vänner... Å det är ju inte fy skam, det inte! Det finns en mening i det som sker, så är det!

Igår var det vackra MIDSOMMARAFTON. Det är nåt speciellt med det... Som att nu startar sommaren på riktigt och efter denna dag så är det sommarkänsla i kroppen.... Jag började dagen med en prommis med Finaste E, så hennes mor å far kunda packa utan hennes medhjälpande händer... :) Vi hade en mysig promenad då vi plockade blommor och spanade på hundar å fåglar och lite av varje... Så trevligt! Efter det "opererade" jag bort ena balkongsidan, så nu väntar jag bara på att jag ska få den där trappan... (som jag väntat på de senaste 7 åren, eller nåt...) Jag firade aftonen hemma hos J&A och barnen där jag å Cammo grillade tillsammans med dom. Vi drack lite rosa bubbel för att fira sommaren och nån öl... Sen rullade jag å Cammo hem på våra cyklar talandes i telefon för att vi cyklade åt olika håll... Då vet man ju om det händer nåt med den andra efter vägen! :) Det var på det hela taget en mycket trevlig dag. Var hemma redan vid 22.30... Å lika bra var kanske det så jag får vila upp mig med denna äckliga förkylning. Jag är täppt och har dessutom fått hosta och halsen gör ont från å till.... Kände här nyss att rösten oxå höll på att svika mig och det vore väl bland det värsta som kan hända en "pratkvarn" som mig?! :) Nåja, jag ser det ändå positivt då jag blivit sjuk nu å inte när semestern börjat... :) Att förkylningen skulle komma var som ändå väntat med tanke på att när man slappnar av brukar kroppen oxå göra det.....

Idag har jag trampad med min röda fara till Cammo! Vi har ätit sill-lunch och varit "kulturella" när vi gått å sett på "fornminnen" i Karlsvik... Och druckit kaffe å ätit bullar.... Och babblat en massa, såklart! :) Skrattat gott åt tokiga ideér, som vi kanske ändå en dag kommer att förverkliga, vem vet?! :) Eftersom det var hög varning för regn hade jag en himla tur att D kom dit å hade med sig ett släp där min cykel kunde åka... Så jag fick skjuts hem! NICE! Det regnade i stan, så jag hade blivit rätt blöt om inte detta skett.... :) Så tack för skjutsen!

Ikväll har jag sett "Beck - I stormens öga" helt okej film! Och nu ska jag nog gå å lägga mig och fortsätta kurera denna eländiga förkylning! Bort ska den, för snart är det semester tider på riktigt!!! :)

Kram! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0