Semester - I like!

Erkännas ska att denna semster nog inte hade kunnat börja bättre! Fredagen bjöd på en hel del sol, så jag hamnade på Arons tillsammans med J&A och barnen samt Guddottern och hennes mamma! Umgänge på hög nivå!! Anci like!! Vi hade mycket trevligt! På eftermiddagen kom Cammo förbi och vi cyklade in till stan å satte oss på Roasters... Där blev det nån öl å även sallad till middag... Helt underbart att sitta där i solskenet å bara njuta av livet! Vi skålade in semestern och ansåg båda att den defenitivt hade kunnat börja sämre! :) Sen var det en sväng på Båten innan cykeln styrdes hemmåt igen...

På lördag skruvade jag ihop mina nya fina utemöbler... Som jag å L sedan invigde på aftonen... Sen bar det iväg ut på Båten! Men så mycket folk!! Träffade flera bekanta och hade trevligt!! :)

På söndag var det 35-års kalas hos Bästa J! Och efter det plockade jag upp lilla Lillebror på Kallax... Vi hyrde film, såg "Trubbel i paradiset: couples retreat" å hade en lugn söndags-kväll...

Idag insåg jag vid 12-tiden att jag fortfarande inte hade varit in på Arbetsförmedlingen, eftersom jag var för sent ute på torsdag å trodde dom hade öppet längre än dom hade på fredag... Så det var bara att bita i det sura äpplet å åka dit... Det är alltid förenat med viss ångest att gå in där. Det är som om man måste be om ursäkt för att man finns... Nu hade jag sån himla tur, så det tog inte många minuter så fick jag komma in och jag träffade en som var riktigt TREVLIG! Nästan som ett "Hallelujah-moment"!! Nåja, eftersom jag endast skulle vara deltidsarbetslös denna månad, så la han inte ner så myclet energi på mig... TACK för det!! Efter denna vistelse var jag å lilla Lillebror och åt på stan och besökte Smedjans affärer... På aftonene har vi ätit tacos hos Lillebror, Svägerskan å Prinsessan... Värsta myset!! Och E var på ett strålande humör som vanligt! :)

Det enda man just nu kunde beklaga sig över är ju att solen lyser med sin frånvaro på dagtid och att det blåser onödigt mycket... Men vädret kan man ju dessvärre inte göra något åt, så man får väl finna sig i det och försöka njuta av livet ändå! :) Men till helgn beställer vi sol!! Och värme!!

Imorgon bär det av mot byn! Lillebror å Svägerskan ska på tripp till S-holm, så Prinsessan följer med oss till byn... Ska njuta av livet å undvika mygg å knott! :) Till helgen är det ju dags för marknaden!! :)

Ha det bra där ute!

Kram! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0