Midnattsol, myggor och marknad

Det är då man är hemma i byn!! :)

Jag och lilla Lillebror anlände på tisdag tillsammans med Prinsessan... Det var strålande sol och varmt, så E fick bada på gården, vilket hon njöt av såklart! :) Dessa dagar här i byn har mestadels gått åt till att vara med våran Prinsessa... Hon kan ju sysselsätta alla! :) Ett riktigt energiknippe, så man är verkligen laddad med positiv energi efter flera dagar med henne!! Och fler ska det ju bli......

I övrigt har det hunnits med nåt besök på Affären, där hinner man alltid träffa nån bekant! :) Och så har jag träffat vänner i byn... En dag var vi hos Grannen på fika, jag, Guddottern å hennes mamma... Och så har T varit förbi här med I och så har jag å E hälsat på hos Guddottern med familj... Dom är som värsta kompisarna, E & N! :) Helt underbart att se dom! Kramas å myser å sen i nästa sekund vill dom ha samma leksak! Precis som det ska vara! :)

Och icket att förglömma så har man ju badat utebastu! Det är verkligen njutning på hög nivå! :) Har oxå tagit en liten cykeltur i midnattsolen... Å bara njutit av ljuset! :) Och gräsmattan har jag klippt.... Riktig sommar i byn alltså! :)

Tyvärr är detta en riktig mygg-sommar! Det fullkomlikgen kryllar av dom där hemska insekterna så fort det inte är sol eller vind... Eftersom det är varmt ute och har kommit lite regn nu å då, så lever dom ju glansdagar! Usch säger jag bara! Lilla E har oxå lärt sig vifta bort myggorna... :) Dessvärre glömmer hon att vifta när dom verkligen är i närheten...

Och nu har marknaden dragit igång, årets stora "happening" i Pajala... Har varit där en sväng på eftermiddagen idag och köpt kola och lakritsremmar.... Och träffat några bekanta! Imorgon är tanken att jag ska höra på Raj Raj och på kvällen ska det firas! :)

Kram alla fina! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0