Latmasken har bott i bloggerskan!

Oj, oj, oj vad hon har varit lat på att skriva!! Får väl skylla på att när man har sommarlov så har man sommarlov! Försöker använda mig av det argumentet även när det gäller städningen och annat tråkigt hemma........ :)

Nåja, en snabb resumé av mitt liv senaste veckan ser ut som följer.....

Torsdag förra veckan tillbringades på stan... Ja, så kan man nog säga! Åkte in ca 12.15 och återkom hem ca 18.45... Det kan lätt bli så när jag å Cammo är i farten! :)

På fredag satt jag å Cammo på min balkong och drack lite öl och surrade innan vi begav oss till stan och gick på BBBåten... En trevlig afton då vi mest satt å glodde på folk! :)

På lördag var jag på Arons med Bästa Guddottern och hennes mamma! Vi myste på där nån timme med sol å bad... På eftermiddagen begav jag mig mot J&A för att delta i festligheterna senare på aftonen.... :) En trevlig tillställning där man träffade personer man inte sett på mycket länge! :)

Söndagen gick väl i nån form av lugnets tecken då jag å Cammo åt pizza och såg film: SNABBA CASH... Helt okej film, men när man läst boken så var det som vanligt som att något fattades...

Och så var det ny vecka igen.... Måndag... Då var jag barnvakt till mina goa killar på Sst... Blev kvar där nån extra timme också så jag hann umgås med Mamman... Även Guddottern och hennes mamma var förbi... På aftonen var jag å L ut på Storheden en sväng...

På tisdag vaknade man av en h-vetes smäll! Det lät som om någon slog sönder något... Rätt chockad förstod jag rätt snabbt att det var åskan! Men jösses så det lät och länge höll det på!! Jag som är åsk-rädd försökte sova bort eländet men lyckades bara halv-bra.... Nåja vid 9.45 var den förbi och jag samtalde med Cammo och vi beslutade oss för att bege oss mot IKEA... Okej att det var varmt, men det var ju ändå mulet! Vi hade en mycket trevlig dag och kom hem en massa pengar fattigare, men kanske också aningens gladare! :) Jag köpte bland annat en hylla till toaletten och en MALM byrå... Och en massa annat smått och gott förståss.... Och ett par skor på Skopunkten! :) Vi kom hem lagom till Allsång på Skansen och sedan Morden i midsummer....

På onsdag var jag bjuden på tjejmiddag hos vännen C... Mycket trevligt att träffa alla som man inte sett på hela sommaren! Och det var fantastiskt god mat också!!!

Igår var det torsdag och jag träffade A-K inne i stan... Vi käkade lunch och surrade och gick runt på stan nån timme... Så trevligt att träffa henne!! :) Jag inhandlade även en 30-års present till MIG! Den som spar den har heter det ju å i mitt fall var det ett presentkort på Fritz Ohlsons! Köpte mig en ny klocka och har fortfarande kvar en liten peng! Det är så roligt att handla när det inte kostar nåt! :)
......................
Efter att ha intagit middag gick jag till Bror med familj för att hämta Prinsessan. Hon skulle tillbringa kvällen och natten med sin faster. Oj vad mysigt vi har haft det!! Vi började med lekparks-besök och sen fick hon bada skumbad... Det är ju bara för underbart att se henne upptäcka världen med den glädjen! :) När E somnat sött såg faster en film som vi hyrt på Coop... Love Happens... Den var faktiskt bra och den hade nog varit ännu bättre om den inte hade "hackat" så jag bland annat missade början och slutet.....

Prinsessan sov sin skönhetssömn och vi vaknade även denna morgon till åskväder vid 7.30... Men vilket skyfall! Det var som om någon hällde vatten ur en hink! Dessutom haglade det is-hagel som var riktigt stora! Det blev så mycket vatten som inte hann rinna undan så garaget på andra sidan hade vatten upp på halva dörren! När det klarnade upp lite gick vi ut på en prommis... Vi käkade lunch och Prinsessan sov en stund... Under den tiden hann fröken A besluta sig för att strunta i Lars Winnerbäck på PDOL (vilket iofs är en sorg...) och istället bege sig till byn... Jag kände mig både fattig å lat... Har dessutom plågats av huvudvärk hela dagen och då kändes det inge kul å åka iväg....
Så nu befinner jag mig i byn sen ca 16.30...... Och här blir jag till på söndag när vi ska på dop i Hakkas... Ska bli så himla kul å träffa Kusin J och hela hennes familj, har ju inte ens sett nyaste tillskottet ännu!!

Nu verkar det dessutom vara dags för mig att sova! Kanske huvudvärken är borta tomorrow! Troligen kommer en hel del från nacken och sen är det ju åskväder var och varannan dag.... Men det löser sig! Imorgon är en ny dag med nya möjligheter.....

Kram alla fina bloggläsare! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0