Att leva i nuet...

Snacka om att leva för dagen! Jag har ungefär noll planer för vad som ska hända under semestern... Jag tar dagen som den kommer och njuter av det som erbjuds... :) Ungefär så i alla fall! :)

Lördagen gick verkligen i marknadens tecken... Åkte dit kring lunch och började med att köpa mig ett par röda gummistövlar med fleecefoder i... Dom var behövda kan tilläggas... Jag vet hur det är att vara ute i slask och så blir man kall om fötterna... Med det jobb jag har så är det nästan ett måste att ha sådana i sin ägo! :) Efter det strosade vi runt lite på marknaden och klockan 14 var det dags för Raj Raj att spela. Det var deras 11:e spelning på marknaden och jag tror jag har sett varendaste en! Det är som nåt speciellt med just den spelningen... Det är en massa glada hemvändare (och även bybor såklart) som verklligen njuter av att se dom spela! Och att se dom spela på "hemmaplan" är verkligen nåt speciellt... Dom är verkligen fantastiska! :) Då fick vi det sagt igen! Ryktet säger att dom kanske ska få spela på Allsång på Skansen nästa sommar... Måntro om Tornedalingarna vallfärdar till Stockholm då?! :) Efter denna spelning å lite snicksnackande med några bekanta begav jag mig mot Farbror med familj... Lite kaffe å macka å sen åkte vi tillbaka till byn...

Efter middag och utebastu med öl begav vi oss till de nya grannarna för lite party innan bussen skulle avgå... Vi hade bokat minibuss... När vi kom till Pja var det mest folk på Jernverket, så där hamnade även vi! Hade en mycket trevlig kväll med en hel del bekanta... Hade nog varit skoj att även besöka bykrogen, men efter klockan 1.30 kändes inte riktigt 180kronor i inträde värt det! Nåja utanför grindarna hann man med att se en del bekanta ansikten i alla fall. :) Hemresan gick fort eftersom jag å L hade ett gott skratt under nästan halva resan! Men det känns att man börjar bli äldre... Hade nog kunnat bege sig hemåt aningens tidigare... ;)

På söndag sov man läääänge och sen var vi ute... Upptäckte bland annat en orm på gården, den fick sedan sätta livet till eftersom den inte var en särskilt välkommen gäst... Med tanke på att lilla E förmodligen skulle ha klappat den och man vet ju aldrig vad som då skulle hända kändes det bäst att göra sig av med den.... Sen var vi å köpte glass och sen fick E bada på utebadet... På aftonen begav jag mig mot stan å var framme ca 22.30...

Igår var det måndag och strålande sol! Jag å H var på Arons och fördrev tiden... :) Då ingen av oss hade något hemma fick det bli sallad från Coop, men den är faktiskt att rekommendera... Riktigt god.... På kvällen inbjöd jag L på middag och sen begav vi oss till Cammo på visit... Som vanligt går tiden fort när man har roligt å jag tror inte vi var hemma förrän vid 22.30... :)

Idag skulle vi göra en favorit i repris, men vädret spelade oss ett spratt och det blev plötsligt mulet och så kom det en regnskur. Det gjorde i och för sig inte så mycket för då fick jag kläderna tvättade! :) Som sagt, leva i nuet! Passa på att ta vara på tiden... :) Oriflame grejerna anlände igår, så idag har jag varit till J med hennes grejer... Då fick man sig en cykeltur sådär på kvällskvisten! :) Det är fortfarande varmt ute, ca 17,5 grader trots att klockan är 22.30... Känns nästan lite som utlandskänsla i luften...

Imorgon hoppas vi på vackert väder så man kan vara ute å njuta och på kvällen ska vi till L på tjejmiddag! Ska bli trevligt minsann!

Kram! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0