Vårkänslor!

Efter dessa kanondagar, så kan man inte annat än få vårkänslor! Känns helt underbart att det är ljust ute längre på dagarna och att solen faktiskt värmer när den är framme. Som sagt, våren närmar sig! :)

Vad har då denna tös sysslat med sen sist... Ja, det kan man undra.... Jag har BARA umgåtts med trevliga, positiva, glada, undebara människor vilket förmodligen oxå gör att ens egen sinnesstämning är den samma! :) Kan vara bra att ladda batterierna på det sättet innan man ska kasa sig ut i en ny arbetsvecka... Till å med på arbetet var det riktigt bra stämning i fredags.... Inte vet jag om det var just fredagen som gjorde det?! Men.... Våran plan på att åka skridskor var vi tvugna att skjuta upp då det i S-byn var närmare 30 grader kallt... Inte så kul å åka skridskor utomhus då! Å speciellt inte om man är nybörjare och inte kan åka så bra... Alltså ställdes detta in... Men på eftermiddagen hade vädret blivit något mildare och solen lyste så fint, så jag å Chefen var ute med barnen och började fixa en "isbana"... I min föreställningsvärld var det så att när man använder en brandslang ska det komma MASSOR med vatten... Det gjorde det INTE. Det var mer som en vattenslang... Så jag och nån annan får nog fortsätta med det där projektet imorgon... Nu borde det ha frysit lite i alla fall, så det blir lättare att spola på mer vatten. När jag sa att jag vill att saker ska hända FORT, så tittade min chef på mig å sa att det hade han aldrig kunnat gissa! :) Är det så tydligt att Anci har svårt att vänta?! Kan ju säga att jag har full förståelse för barnen när dom har svårt att vänta!! Efter arbetet blev jag bjuden på tacos! Så himla lyxigt! Å gott, tacos står högt på listan över min favorit mat! :) Dessutom är ju tacos en "sällskaps-mat", kanske därför den är extra god?! Nåja, med god mat å trevligt sällskap gick fredagen fort! :)

På lördag var jag till "min familj" å på eftermiddagen var jag å Mellankillen på bio och såg Alvin å gänget 2. Riktigt bra film både för stora å små! Vi hade värsta mysdagen som avslutades med middag på MAX! Så säger han att det nog var tur att Storebror inte deltog i detta å när jag undrar varför säger han att det ju faktiskt var tjejer med i filmen... :) Sen hem å se melodifestivalen, som jag faktiskt halvsov mig igenom... (var tvungen att kolla in bidragen en extra gång i morse då jag inte var helt säker på hur dom lät... :) Så kan det gå) Eftersom jag var så himla trött, (beror nog dels på denna förskylning som drabbat min kropp, IGEN, men det börjar ju mer vara ett normal tillstånd, så utan feber är det bara å kämpa på! :) ), så gick jag å la mig vid 22.30! Och har man somnat vid den tiden så vaknar man ju oxå tidigt!!

Så i morse har jag varit uppe vid 8-tiden... Har hunnit med å surra med Bästa Kusin J i telefon, dammsuga å skura detta hem och tagit en prommis å hälsat på hos "min familj"... Där var vi utomhus i det fina "vårvädret". Och så blev jag bjuden på middag IGEN. Denna gång var det tacos hos Guddottern med familj! Vilken lyx-helg alltså! Jag å Guddottern har minsann lekt... Hon tycker man ska vara i hennes rum å gärna sitta på en speciell stol när man leker.... Å om man har för avsikt att gå ut säger hon NEJ klart å tydligt... :) Hon har dansat å lärt mig sin dans. Hon skrattade gott när jag gjorde som hon.... :) Sen fick jag skjuts hem...

Så denna helg har man varit riktigt bortskämd på många sätt å vis... Dels med att jag knappt behövt laga mat på hela helgen å att jag haft sällskap när jag ätit... :) Och så har jag fått vara med en massa människor som har stor plats i mtt hjärta! Intressanta saker har diskuterats både gamla å nya! :) Ja, jag är redo för en ny vecka!!

Vad ska då hända denna vecka kan man undra.......... Det jag vet om är att på tisdag ska jag hämta Guddottern på hennes förskola å umgås med henne på eftermiddagen å kvällen... På onsdag har vi snö- och isfestival på jobbet... Å jag hoppas, som den tidsoptimist jag är, att jag ska hinna på afro... Dessvärre lär det väl inte bli så... Ja, sen vet jag inte vad mer denna vecka har att erbjuda... Men till helgen ska vi i alla fall å se "Buddy Holly"!

Nu ska jag återgå till mitt broderi ett tag å sen sova! Morgondagen ska nämligen starta med ett tandläkarbesök!

Kram! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0