Längtan....

Jag längtar! Jag vill åka till Thailand, typ nu! Och nu kan man ju faktiskt starta nedräkningen på riktigt, för på tisdag är det bara 4 veckor kvar! Fyra veckor som toligen kommer att gå rätt fort....... Eller det antar jag i alla fall... Eftersom tiden alltid går så himla fort...

Och så längtar jag till våren, till vackra vårdagar utomhus! Just nu är det ju så himla kallt... Det känns som om det är länge sen vi haft en vinter som haft så många kalla dagar... Jag har använt min dunjacka flitigt under januari å februari, å den har jag bara när det är riktigt kallt, vissa vintrar de senaste åren har man knappt tagit fram den ur garderoben. Nåja, om en vecka är vi inne i mars, så då hoppas vi solen börjar värma upp våran del av jorden lite mer. Vi har ju i alla fall sett solen, å bara det gör ju att vårkänslorna gör sig påminda! :)

Denna söndag har jag först tillbringat med mamma å vi har även besökt min bror med familj innan hon begav sig mot byn. Så jag har fått en liten dos av min Prinsessa även idag! Bara man får träffa henne får man ju energi som man kan leva länge på! Henne kan jag verkligen längta efter när man inte sett henne på ett tag... Å för mig kan ett tag handla om en dag... :) Hon är som ett solsken! Älskade barn! ♥ Å nu lär hon ju sig nya saker varenda dag känns det som! Hon har tagit sina första steg, (dock ganska vingliga sådana, men hon går mot en å ibland undrar man om hon själv vet att hon inte kan... :) ), hon vet var lampan å klockan är och pekar och säger "där", hon vinkar och säger "hej hej" och hon härmas med allt möjligt man gör. Tänk vad fort dessa 10 månader av hennes liv har gått! Och hur mycket hon lärt sig på den tiden...

Efter detta begav jag å Cammo oss iväg på en kylig promenad... Inte nog med att det var 20 minusgrader ute, det blåste dessutom! Men det var riktigt trevligt ändå! Det var länge sen vi träffades, så vi hade en hel del å babbla om... :) Vi gick på isvägen och sen gick vi å fikade i stan! Som sagt, en trevlig söndag!! Tack kära vän för denna trevliga dag!

Nyss fick jag erbjudande om att åka med bästa L på vattengympa, hon tänker alltid på mig min kära vän, men jag hade inte ätit middag (har jag fortfarande inte gjort), så denna gång hoppar jag över det... Dessutom känns det rätt skönt att bara slöa resten av denna söndag............

Lördagen var ju oxå iskall vad gällde vädret, tur man fick "värme" av trevligt sällskap å trevliga upplevelser! :) Mamma anlände med bussen på morgonen å efter hennes optiker-besök var vi å fikade med Moster och D, L och E. Efter mobilinköp till Moster fortsatte vi dagen med att fika gofika hemma hos bror med familj... Där var oxå svägerksans mamma å pappa. Så E hade i alla fall full uppmärksamhet! :)

På kvällen var jag å mamma på Buddy Holly - the musical som Brolle satt ihop å även spelade huvudrollen i... :) Det var en riktigt bra föreställning! Han är duktig! En sån "må-bra-sak" som man kan leva på ett tag... Innan vi åkte till Coop Arena, där showen var, var vi ut å åt med L & M som oxå skulle på showen. Så trevligt! Vi brukar ju göra lite saker gemensamt jag å L å våra mammor, men nu var det ett bra tag sen sist... Så det var väl på tiden då... Vi missade sista bussen hem, men eftersom jag har världens bästa lillebror, så kom han å hämtade oss. Trots att vi "bara" stod ute å väntade ca 10-15 minuter i kylan var man genomfrusen då man kom hem! Vilken tur att Sverges OS-hjältar kunde värma upp en!! :D Vilket fantastiskt skidlopp det var igår! Så himla tur att vi hann se det!! Man får gåshud och tårar i ögonen när man ser dessa duktiga idrottsmän och kvinnor lyckas!!

På fredag hade vi planeringsdag med arbetet å fick minsann gå å äta lunch på Oliver´s! Det är lyx att få gå ut å äta lunch nån gång ibland!! Jag vet inte om jag kan påstå att det blev så där fantastiskt mycket gjort på den där dagen, men vi har i alla fall diskuterat lite framtid... Känns samtidigt himla svårt å planera långt fram i tiden när man inte ens vet om man kommer arbeta på den förskolan till hösten... Nåja, det lär ju visa sig å jag ids inte hetsa upp mig över det ännu... Bara jag vet om att jag har ett jobb att gå till, så är jag nöjd! Sen måste man själv fundera ut hur man skulle vilja ha det och det är mental förberedelse... Å det håller jag ju faktiskt på med! :)

Fredags kvällen umgicks jag med Svägerskan. Vi såg Let´s dance, drack kaffe å åt choklad... :) Och babblade! Jag är minsann lyckligt lottad som har fått en fantastisk svägerska! Våra vägar hade nog inte korsats om det inte vore för min bror... :)

I tosdags var jag å lärde mig hur man sätter i och plockar ut linserna... Detta tog ett tag, men då hade världens bästa L bjudit in mig på korvsoppa, så middagen var ju klar när jag anlände till dom vid 18.15... Tack kära vän! Jag är verkligen lyckligt lottad som har en hel extra familj! Efter att jag läst Bamse åt Storkillen (tänk att ungen ska fylla 6 år! Kan inte fatta det!!!) satt jag å Mamman å surrade över några koppar kaffe... Nästan som "förr i tiden"! Ja, vi hann ju med att skratta lite åt historier från "back in the days". :)

I övrigt övar jag med mina linser hela dagarna! Idag får jag ha i dom ca 10 timmar. Å det går riktigt bra! Det svåra är inte att sätta in dom, det är att plocka ut dom, och det går också bättre å bättre... Det mest fantastiska är ju när man är utomhus och har en "klar värld". Jag har ju inte så dålig syn så jag inte ser utan glasögon eller linser, men när man använder dom fattar man ju hur bra man kan se! :) Det är väl det som gör att jag slarvar med glasögon användandet, att jag faktistk ser utan dom..... Jag har ju i stort sett "bara" brytningsfel, men det är nog så irriterande...

Nu ska jag gå å värma lite lasagne... Blir väl fjärde dagen denna vecka eller nåt liknande! Sen lovar jag att jag ska låta bli å äta det på ett tag! Snart kommer det väl bli så att jag får avsmak bara för att jag ätit så mycket av detta på senaste tiden.... :)

Hoppas alla läsare får en bra start på veckan!

Kram! :)

Kommentarer
Postat av: Erika

Å gud så skönt det låter med "Thailand"... Speciellt när det är sånt här väder här hemma... suck! Om jag går på diet i en vecka, så får jag kanske plats i din resväska =D

2010-02-22 @ 08:39:52
Postat av: a

heey =)

vilken tycker du är den finaste piercingen man kan ha? :*

2010-02-22 @ 08:51:36
URL: http://annnaaah.blogg.se/
Postat av: Anci

Erika: Blir nog inte en så trevlig resa där i resväskan, men försöka kan man ju alltid! :)

2010-02-23 @ 20:03:06
URL: http://ancibloggar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0