Kall i kroppen...

... men varm i själen! Så känns det efter våran snö- och isfestival som blev en riktig succe! Vi har jobbat massor tillsammans med barnen för att skapa i snö och is och idag gjorde vi klart utställningen... Vi tände massor med ljus och det var såååååå fint! Till å med jag, som sällan kan vara nöjd, måste säga att det blev riktigt bra! Å jag ÄR nöjd! Vi fick mycket beröm å det värmer i hjärtat! Vi har verkligen fantastiska barn och föräldrar på våran förskola, så det så! Att jag sedan är genomfrusen, det kan man leva med.... :) Tyvärr var det rätt kallt ute, så det kändes i händerna när man skulle tända ljus... Men som A-K sa "Man har ju inte dött av lite snö i skorna!" Jaaa, vi har väl lite Tornedalsk mentalitet!! :)

Igår var också en riktigt bra dag! Slutade tidigt å hämtade Guddottern på hennes förskola! Finaste N vad det är kul å få vara med dig! Jag promenerade hem (efter att först nästan ha gått vilse på Björx... Känns som om jag aldrig kommer lära mig det där området...) och det tog rätt länge, över en timme... Så när jag kom hem var det bara å börja laga mat... Lasagne blev det, å det blev inte lite av den varan heller, så nu får man väl leva på det en vecka eller nåt?! Efter middagen gick jag över till min bror med familj så N skulle få leka med lite leksaker och så fick tjejerna leka med varandra... Å jag fick trevligt sällskap! Dom är ju dom finaste prinsessorna! Vad jag har fått le åt dom... Dom vill så gärna kramas å pussas med varandra å i nästa stund vill dom ha samma leksak! Man får väl säga att det är tur man har två armar å två ben så man kan dela sig själv jämt mellan dom! :) När det började bli sovdags, gick vi åter till mig å L kom och fick oxå äta lasagne! :) Som sagt, en mycket bra dag!!

I måndags var det tandläkarbesök och där upptäcktes mitt första hål i mitt 33-åriga liv... Å det var visst inte ett riktigt hål, men en grop i en tand som kunde bli ett hål... Inte vet jag så noga, men det skulle i alla fall fixas till så jag ska tillbaka i mitten av mars... Jobbade sent, så kvällen var rätt kort... Men allas våran Charlotte Kalla tog ju OS-guld å det är värt att nämnas!!! Jag kan säga att jag fick torka en å annan tår... Hon är som alldeles fantastisk den tjejen!

Just nu känns det som att man ser ljuset, det är ljusare ute och man trodde våren var på väg tills idag när termometern återigen visade på minus 19 (minst)... Det enda som faktiskt stör är att jag är vansinnigt förkyld (igen)! Med rätt stor risk för att detta sitter i bihålorna IGEN, har jag börjat förebygga med rinexin... Jag har i alla fall inte råd med nån mer karensdag denna månad, så det är bara å gå till arbetet. :) Dessutom är det där smitthärden är, så det gör inte så stor skillnad om man är hemma eller inte... Å så farligt är det ju inte...... Kanske var tur vi hade snö- och isfestivalen just idag, så jag inte fick för mig att gå på afron... Lika bra å försöka vila från träning när man inte är kurant. Försöka var ordet........... :)

Imorgon ska vi iväg till spegelsalen med barnen på jobbet! SKOJ! Å så ska jag visst utprova linser efter jobbet... Det hade jag nästan glömt, så det är väl bäst att skriva ner det så man minns det! ;) På fredag ska vi ha planeringsdag med jobbet å sen är det ju faktiskt fredag! SKÖNT! På lördag kommer mamma å kanske pappa... Å då ska vi se Buddy Holly... Det var visst den veckan det?!

Kram! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0