Vädrets makter ge oss sol, snälla!

Men vem är det som har beställt detta väder??? Det är ju kallt OCH regn! I alla fall stundvis... Dessutom blåser det.... Kan det inte bara vara nåt av det, så känns det inte lika tråkigt?? Fast om vi nu har detta trista vädet en vecka, så kan det väl bli bra väder resten av sommaren?! Det var väl en bra deal med "vädergudarna"?? :)

Nåja, eftersom det då är tråkigt väder passar jag på att hälsa på hos människor här i byn... I måndags var jag ju som sagt hos T, igår fick S & S ett besök! Det var "hundra år" sen jag såg lilla S, så hon var INTE så liten längre! Även Guddottern och hennes mamma dök förbi, så det var ett sant nöje att se barnen samspela med varandra! JAAAA, jag är förskollärare!! :) Även när jag har semester... Det var nån som sa att man inte kan bli pedagog, det föds man till... :) Kanske stämmer, vad vet jag?? Nå, i alla fall så var det ett mycket trevligt besök och jag hoppas verkligen inte det ska dröja lika länge till nästa gång!!

Nu börjar det kännas som om jag ska göra ett besök till stan... Nog för att man kan fördriva tiden här, inget problem, men jag vill som hem för å känna lite "stadspuls" å kolla posten å lite sånt... Och träffa dom som bor där förståss! :) Dom som är kvar i stan vill säga... Sen kan man återigen komma tillbaka till byn! :) Hemma i stan finns det då massor som jag borde å måste å kan göra dessa regniga dagar! Har som en hel del projekt på gång! Nåja, vi får väl se vad det blir av allt! :)

Jag tror bestämt att jag nu ska bege mig till affären å inhandla lite ingredienser så jag kan baka nåt! Det är ju en rätt bra sysselsättning när man inte vill vara ute! :)

Kram! :)

Kommentarer
Postat av: Linda

Baka låter bra! Kanske vi kan fika upp allt nästa vecka när vi åker upp :) Jag vill faktiskt också baka, men jag hinner ju aldrig

2009-07-08 @ 21:12:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0