Vänner är familjen vi själva väljer

Det är ju tydligt att jag saknat min kära vän å det närmaste en syster jag kan komma nämligen min L! Nu har vi umgåtts från morgon till kväll i två dagar... Så blir det lätt när vi inte träffats på ett tag... Vi har känt varandra sen hon föddes, så vi har delat några år med varann... Å att vi faktiskt fortsatt umgås som vuxna tyder ju på att vi tycker om varandras sällskap! :) Vi började dagen idag med en prommis å sedan hamnade vi på Arons en sväng... Efter det har jag varit å ätit middag med henne å Guddottern å sen har jag busat med lilla N en massa! L har oxå hunnit med å baka en blåbärspaj (som vi även ätit...) å så har vi marinerat älgkött som vi har för avsikt att grilla på torsdag... Ska bli spännande å se vad det blir av det.... :)

Jaaaa, det var väl den dagen det! Nu pågår väl en hel del planering inför det kommande Kalaset i heglen... Typ alla man pratar med pratar om det! Ska ni ut? Vilka dagar? Var blir det förfest? Och så vidare... :) Det känns som om Lulekalaset sätter nån slags punkt för sommaren... Sen börjar de flesta jobba å man känner av att hösten är i antågande... Det börjar ju redan vara rätt mörkt om kvällarna å speciellt om det är mulet... Jag kan ju tycka att det är rätt mysigt med den där skymningen å de första mörka kvällarna, när man får börja tända lite å så... Men tyvärr brukar hösten bli så vansinnigt mörk sen å det längtar jag INTE till!! Hoppas vi får ha fina höst-dagar, då känns det inte lika jobbigt...

Har även idag varit in på Apoteket för å kolla om dom har nån "dunderkur" för mitt hemska öga, men det hade dom inte!! Ska minsann självläka! Jaja, men jag vill ju att det ska försvinna typ NU! Det var ganska häftigt idag när Guddottern upptäckte att det var nåt konstigt i mitt öga, hon har inte sett det tidigare... Nu ville hon som känna där å hon tittade mycket förundrat på ögat... :) Nåja, det är bara å hoppas det försvinner så fort som möjligt! I alla fall innan helgen... :)

Nu ska jag nog återvända till tv-soffan, även om jag borde krypa ner i sängen istället! :)

Kram! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0