Fortfarande semester!

Igår insåg jag att jag har FYRA veckors semester kvar!!! YES! Blev alldeles lycklig när jag insåg det! Så jag njuter av livet... Spelar egentligen inte så stor roll att det inte är toppen väder, men jag hade ju inte gråtit om termometern visat lite mer än 12 grader i alla fall! :)

Igår hade vi lite "tjejsammankomst" hemma hos mig (eller eg hos mina föräldrar)! Vi blev fem stycken till slut, å det var riktigt trevligt! Det ger så himla mycket att sitta å surra sådär med en massa gamla vänner! Man behöver egentligen inte alltid säga så mycket, det är mer att "prata ikapp" om vad som hänt sen sist... Vissa träffar man ju oftare än andra, men det vi har gemensamt vi som sågs igår, det är att vi känt varandra sen vi var i "sandlådeåldern"! Det är rätt fantastiskt ändå, att man fortfarande umgås med människor man känt nästan hela sitt liv! Det är skönt att träffa dom, för vi känner varandra rätt bra allihop, å man behöver som "bara vara" i deras sällskap! Nu är det väl så med de flesta av mina vänner, att jag känt dem rätt länge... Å flera dom som kommit in senare i livet känner en rätt väl ändå! Vänner är familjen vi själva väljer! Det lustiga är att när man börjar prata om hur länge man känt varandra, så tänker man att det är några år, det är bara det att dom där "några åren" har redan blivit rätt många! :) Det är ju tur vi trivs ihop, så tiden går fort när vi är tillsammans! Så även igår... Rätt vad det var så hade vi suttit å surrat i över tre timmar! *ler*

Dagen idag har jag varit på besök hos T och barnen! Vi har spelat spel, varit på både cirkus å dockteater!! Dom är för härliga barnen! Däremellan har jag å T druckit kaffe å surrat... Vi fick ta fikapaus mellan föreställningarna, typ... Jag brukar säga att dom har en så klok son! Och han är klok! Han har verkligen helt underbara funderingar ibland! :) Få se om vi hinner ses nåt mer innan jag återvänder till stan... Annars får det väl bli next time jag är i byn! Han ska ju ha "pool-party", men idag var det inte riktigt badväder med tanke på temperaturen... :)

Nu har jag värmt utebastun å inväntar att det ska bli varmt... Det är en grej som är bra för själen, att få bada utebastu! Ja, bastu över huvudtaget... Som jag sagt tidigare ska jag ju leva i nuet hela semestern! Jag jobbar verkligen för det!

Ha det bra ute i eran verklighet! Fler rapporter från min kommer alldeles säkert... :)

Kram! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0