Plötsligt händer det

Då var det torsdag igen å veckorna susar fram! När man har semester behöver man ju inte bekymra sig om vilken dag det är, mer om vad man ska göra just den aktuella dagen... :) Har ännu två veckor kvar av min ledighet och jag SKA INTE börja tänka på det! Nix, nej! Ska "fånga dagen" och leva i nuet! ;) Dessutom tror jag att jag efter 6-veckors ledighet kommer att längta till jobbet... :)

Plötsligt händer det... Och då syftar jag inte på nån trevlig trissvinst... tyvärr... Nej, jag har nu på några få dagar fått veta att två av mina vänner mist varsinn anhörig... Och för åteminstone en av dom var det helt oväntat! Även om det är gamla människor, så är det en sorg... Och det spelar egentligen ingen roll om det är väntat heller, för man kan ändå inte förbereda sig för sorgen... Jag tänker på er vänner!! Apropå sorg, så kände jag nu när jag var hundvakt i byn att jag nog måste börja förbereda mig mentalt för att våran älskade Nalle inte kommer vara i livet i all oändlighet... Hunden fyller ju 13 år i augustI, och man börjar se på honom att han börjar bli gammal... Och hur lite man än vill skiljas från dom, så är det ibland det bästa för hunden själv... Nåja, jag ska ju inte ta ut nåt i förskott, men som sagt måste jag nog mentalt börja förbereda mig för saken...

Usch, nu var det mycket trist, så nu till nåt TREVLIGT!! Igår på dan var jag å träffade min jobbarkompis på Arons-badet... Satt å surrade med henne ett tag, tills vi insåg att regnet nog inte var långt borta, så då cyklade jag hem å la mig i soffan å läste.... Å JA, jag somnade... Det var åska i luften, å eftersom jag är rädd för åskan, så sover jag helst bort den om jag inte har sällskap... På kvällen åkte jag å Cammo ut på Storheden, vi var ute rätt sent, så vi hann inte med å besöka så många butiker... :) Jag hann i alla fall med att köpa ett par jeans på butiken sambo. Eftersom det är stretch i dom ska man ju köpa dom tighta, så nu går jag omkring å "töjer ut" mina byxor! :) Också nåt att sysselsätta sig med! Sen gick vi runt på båda "stormarknaderna" å mest bara kollade... Sen var det glass-tajm!

Efteråt körde vi runt å kollade om det var folk på Båten... Eftersom det var rätt fint väder, igen, så var det också en hel del folk ute... Så vi kom på att vi kunde ju lika gärna gå ut vi oxå! :) Så efter att ha kommit hem å lämnat grejer å diverse, cyklade jag till Cammo å där satt vi i hennes uterum å babblade... Tills vi insåg att klockan var rätt mycket å Båten stänger redan 2 på onsdagar... Så vi blev kvar där i uterummet till typ 4 på morgonen!!! JA, vi kan konsten att hålla igång samtal läääänge! :) Och vi får som aldrig slut på samtalsämnen...I filmen Bolt säger den hunden att Penny är hans människa... Jag tror att vi människor också har våra människor... Cammo är defenitivt en av mina! Jag skulle tycka att livet var vansinnigt tråkigt utan henne! Så jag tackar ödet (eller Gud eller vem det vill vara) att våra vägar korsades... Men det fanns garanterat en mening med det, så vi är nog bra för varandra! :) Tack kära vän för en mycket trevlig kväll/natt!!

Jaha, då var det dags... Att besluta sig för NÄR jag ska åka till byn... Jaha, vad är det för svårt med det då?? Kan man ju undra... Men jag är ju en rätt obeslutsam person ibland, å i det här fallet är jag det! Jag både vill vara i stan å i byn... Å jag har egentligen inget inplanerat, men, men... Nåja jag ska försöka fatta ett beslut om detta IDAG!! Nån dag under helgen kommer jag att åka, frågan är bara när... :)

Nu ska jag fortsätta göra ingenting, tror jag... Eventuellt tar jag tag i tvätten å plockandet i lägenheten om lusten faller på... :)

Have a nice day! och glöm inte: CARPE DIEM!!

Kram! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0