Måndag!

Måndagen har kommit å gått... Å det har varit sol ute i stort sett hela dagen... Förutom under en stund på em... Det enda jag har åstadkommit är att jag läst ut en bok... Har alltså suttit ute i solen å läst... Och så har jag cyklat till affären å inhandlat glass som vi ätit ute i solskenet... Tacos till middag, rabarberpaj till efterrätt  - GOTT! Ikväll kom jag dessutom ihåg PRISON BREAK, som jag lyckades glömma förra måndagen... Tur det! För missar man för många avsnitt, så hamnar man lite ur fas... Imorgon bär det av mot stan på ett eller annat sätt... Känner en viss "hemlängtan"... Kommer väl troligen gå över när jag kommer till lägenheten, och inte har samma "frihet", men det känns som om jag behöver det i alla fall! Jag brukar säga att det finns en anledning till att man flyttar hemifrån när man blir vuxen... :) För hur mycket man än tycker om sina syskon å sina föräldrar, och hur trevligt det än är att vara med sin familj, så hamnar man till slut i att man behöver "få vara" och då kanske också "få vara" bland sina egna saker... :) Det betyder inte att man tycker mindre om dom, bara att när man väl flyttat hemifrån så har man också skapat sig sina egna rutiner... :) Sen är det alltid lika trevligt att komma tillbaka "hem" igen när man inte varit här på ett tag! :) Det är nog bra att man får sakna å längta lite, då blir relationerna ännu bättre! :)

Nu ska jag återgå till min (nya) bok...

Kram! :)

Kommentarer
Postat av: L

Det vore ju en smärre katastrof om du kom ur fas med en TV serie...;)

Kram o tack för igår!

2009-07-22 @ 08:32:21
URL: http://mammakraft.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0