Kalaset närmar sig...

Jaaaaa, vi har sol å vackert väder!! Å det är idag Kalaset drar igång... När det är fint väder känns det genast mycket trevligt att gå ut... Hoppas bara det håller i sig heeela helgen! :)

Tänkte passa på å "blogga" lite medan jag väntar på att potatisen ska koka, ska nämligen slänga ihop en potatis-sallad (hur man nu slänger ihop den vet jag inte, men...) till ikväll... Det blir grillat på Lövskatan som uppladdning för kvällens bravader... :) Å som sagt, med detta väder så känns det ju riktigt trevligt! :)

Gårdagen gick den med.... Var ut på prommis med Guddottern å hennes mamma, (vi har fått till en god vana precis när semestern tar slut.. :) Men som L sa, så måste vi ju passa på innan dom flyttar...), å precis innan vi skulle gå ringde E å var sjuk, hon behövde åka till läkaren, så jag sa att hon kunde komma med barnen till mig innan... Så K & E kom vid 10:30, vi var förbi hos L & N, N älskar ju å få umgås med andra barn, så vi passade på lite... Sen lekte vi i en lekpark å efter det blev det en stund film hemma hos mig... Jag hade ju bokat in en date me A-K på stan, så jag skulle va där senast 14... E hämtade K, men E ville stanna med mig, så hon fick det! Tänkte underlätta lite eftersom E hade feber... Vi cyklade in till stan å gick å fikade å myste på, sen cyklade vi hem igen å åt lite mat å såg Karlsson på taket innan pappa P kom å hämtade henne... Det är lustigt med den tjejen, hon är inte så stor, men hon lämnar ett stort tomrum efter sig!! När hon hade åkt kände jag mig väldans rastlös... Försökte minsann få sällskap på flera ställen... :) Nåja, till slut beslutade jag mig för å cykla till affären å handla det som handlas skulle till ikväll... När jag var där kom jag på att M ju skulle jobba journatt på grb, så jag ringde henne... Å sen for jag förbi där... Det som skulle bli en snabb-visit på affären slutade med att vi satt å surrade i fyra timmar!!! Vi satt å pratade gamla minnen å skrattade så tårarna rann... Å så "kollade vi läget" med varandra lite... Det är som synd att det blir långt mellan gångerna, men så är det ju... Hon säger alltid att hon tycker att jag kan komma å jobba med henne igen, å nu när jag bara har 75%, så vet man aldrig?! :) Nåt pass kan det ju bli i alla fall... :)

Den senaste tiden känns det som om det hänt mycket i många personers liv... Det är som om våren och sommaren är en tid när det händer saker, både trevliga å mindre trevliga... Det har varit blandade nyheter, allt från separationer och dödsfall till att människor ska få barn... Men det är väl det som är livet?! Många har mått (och mår) väldigt dåligt, fick ett mail senast igår av en person som sannerligen går igenom ett mindre h-vete just nu... Medan andra verkligen lyser av lycka och energi!! Men som sagt, det är väl det som är livet... Å av att få ta del av alla dessa människors både lycka och olycka, så lär ju även jag mig en hel del... :) Jag pratade med en kompis för ett tag sen å sa då att om man inte är beredd att höra svaret, eller har tid att lyssna, då ska man heller inte ställa frågan... Jag råkar väl vara en sån människa som ställer frågan å ibland får man kanske inte alls det svar man hade hoppats på eller förväntat sig, men då anser jag att man heller inte kan döma... Varje människa har sin ryggsäck å sina erfarenheter... :) Sen är du ju så att vissa personer har fått en mer speciell plats i ens hjärta än andra, å för dom skulle man offra betydligt mer av sig själv... Vissa etsar sig fast "forever" å andra passerar... Men det är också livet... Det var en person som sa till mig att det var ju ingen idé å be mig fara åt h-vete, för jag skulle ju ändå stanna kvar! Det var med glimten i ögat, men det ligger kanske en viss sanning i det hela... :)

Å nu blev detta väldans djupt medan jag väntar på dessa potatisar... Ska nog kolla hur dom mår... :) Å snart kommer nog Cammo å L, vi ska äta lunch gemensamt på min baksida! Å så är det bara å ladda för helgen!!! :) Med trevliga människor runt sig, så kan det ju inte bli annat än trevligt! :)

Ha det bäst där ute i verkligheten!

Kram! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0