Juli-månad är här!

1:a juli idag, och en å en halv vecka semester har redan avverkats! Tiden går fort när man har roligt!! :) Denna otroligt varma dag påbörjades på Arbetsförmedlingen... Jag bävade hela morgonen för att cykla in dit, så jag drog sannerligen ut på det hela! Nåja till slut fick jag nog med ork för att göra det som måste göras å jag hoppade på cykeln å trampade in till stan. Då på förmiddagen var det rätt molnigt, så det kändes i alla fall inte som ett enda stort slöseri med tid... :) Nåja jag kom in där på Arbetsförmedlingen och tog en kö-lapp... Å när jag inser att det är nästan en och en halv timmes väntetid kände jag hur modet sjönk! Men sen kom det en trevlig man som var anställd där å sa att om jag redan var inskriven kunde jag ställa mig i den andra kön, som skulle gå snabbare! Lyckligare än lyckligast fick jag istället vänta fem minuter på min tur!!! Å ungefär lika snabbt var ärendet avklarat! Tjohooo! Ibland har man turen på sin sida oxå, även när det gäller arbetsförmedlingen... Ringde min goda vän L, som befann sig på stan, å sugen på lite lunchsällskap, anslöt jag till henne! Så vi har tillsammans med hennes mamma lunchat på Symphonie idag! Lika gott som vanligt, å jag tror bestämt det var ett år sen sist!! Så är det när man arbetar "utomsocknes"... :) I och för sig sparar man ju in lite pengar oxå, som man sedan kan slösa under semestern! :) Sen har vi strosat runt på stan å gjort diverse ärenden, såsom Systembolaget å att ta ut pengar inför helgen då det är marknad i Pajala... Å vis av erfarenhet försöker man numera ha med sig nog med kontanter för att slippa stå i den kilometer långa bankomatkön... :)

Har sedan suttit ute på min baksida (där vi ska försöka bygga en altan ;) ) och läst... Nu försöker jag få grejerna packade så att jag är klar för avresa mot byn imorgon... Det är dock lättare sagt än gjort, för jag vet ju inte vad jag ska ha med! Om man skulle kunna garantera att det var sådant väder som det nu varit de senaste tio dagarna, så skulle ju problemet vara löst, men dessvärre kan man ju inte räkna med det! Fick också mycket trevliga nyheter om att min lilla lillebror kommer upp redan imorgon, så vi är alla samlade imorgon kväll å hela helgen! Ser sannerligen fram emot att träffa allihop!

Nääää, detta giver icket bröd, ej heller någon väska blir packad, så det är bara att ta tag i det NU! Jag har en rastlöshet i kroppen, å jag tror att det är värmen som gör det... Det är ju inte direkt svalt inomhus när det är 30 grader ute! Okej, nu kanske det är 24, men ändå! Men oavsett vad, så ska grejerna i väskan... Även om det fanns en massa annat som kändes roligare att göra... :)

Kram! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0