Ett öga rött...


Så här såg jag ut i mitt högra öga när jag vaknade igår morse... Man hade kunnat tro att jag blivit spöad, eller supit hårt under natten, men så är icket fallet! Vet faktiskt inte alls vad som hänt! Cammo sa att det ser ut som ett hjärta, så jag kanske har blivit träffad av kärleken?! Vem det då skulle vara återstår att fundera på... Kanske någon uppenbarar sig helt plötsligt... :)  Det ser i alla fall väldigt läskigt ut, så jag hoppas det försvinner snart, annars vet jag inte vad...

I lördags beslutade jag mig för att åka upp till Moster med familj för att umgås med kusiner med flera... Jag åkte upp med min bror med familj å jag å svägerskan fick oss några goda skratt under vägen... Ibland undrar jag varifrån han får allt, min bror! :) Det var i alla fall trevligt att träffa alla å leka lite med Gudsonen å gulla med Prinsessan å umgås... Åkte sedan hem till byn där tanken var att jag skulle sova lugnt å stilla en natt innan jag återvände till stan per buss... Jag tror inte vi hann sova mer än ca 1,5 timme innan jag vaknade av att jag stod i hallen, typ... Brandlarmet tjöt som tusan å det var rök i huset... Man hinner som fundera rätt mycket ändå på kort tid, vadå brinner det?! Är alla vakna? Ska vi rusa ut? Vad ska man ta med sig?... Jaaa... Nu visade det sig att röken kom från källaren där pelletsbrännaren fått nåt "frispel" som gjort att slangen som pelletsen rullar ner via hade brunnit upp... Inget annat brann, som tur var, men det var en hel del rök i huset i alla fall! Efter att vi förstått att det inte var någon fara, så försökte man somna om, vilket ju inte var så lätt... Å sedan åkte jag till stan med bussen som gick 8:10... Det var ju då jag upptäckte mitt öga... Kanske var brandlarmet som chockade även ögat?!

Igår har jag å Cammo sett film å umgåtts... Det var regnigt väder ute, så då kan man lika gärna göra "ingenting"... :) På kvällskvisten cyklade jag tillbakamed filmerna till "min familj" där Pappan håller på å bygger ut huset... Övriga familjen är i Tornedalen... Nu var det ju även så att när jag var förbi där i lördags, så gick en gren av i en av björkarna på gården, så det blev lite mer-jobb... Igår när jag var dit var trädet nedsågat! Å så är kanske plattan gjuten idag? Det var i alla fall förberett för den saken igår kväll... Jag kokade kaffe å drack kaffe å surrade lite med "arbetarna" innan jag återvände hemåt...

Nu ska jag iväg å köpa glass å cykla till Lövskatan! Det är sista veckan jag kommer att besöka familjen på den adressen... :)

Kram! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0