Andas, andas, andas...

... det var vad jag fick tänka när mitt förra inlägg "bara försvann"! Därför orkade jag inte skriva något nytt utan det får bli nu istället...

Årets upplaga av Pajala marknad har kommit å nästan varit... Det är dom sista timmarna nu som folket vandrar runt på Pajalas gator å försöker hålla värmen! För naturligtvis skulle det ju bli kallt i år igen, tredje året i rad som det är kallt, tyvärr! I såna här sammanhang har ju vädret rätt stor betydelse, men det var ändå väldigt många som trotsat vädret å var ute å gick på marknaden i alla fall. Jag var där på fredag å då var det ju inte lika kallt som igår när jag oxå var där. Där har man vandrat runt och träffat människor som man träffar ungefär en gång per år... "Vad gör du nu för tiden...?" "Vad har hänt sen sist?" Och så pratar man någon minut med varje för att inse att det är på barnen man ser att man själv tydligen också blir äldre! Jag tycker allas barn bara blir större, medan vi vuxna inte alls blir äldre! :) Men det är väl bara att inse faktum att vi åldras "biologiskt", men i sinnet är vi kanske fortfarande unga! :) Bara mer visa av erfarenheter! Det är i alla fall himla trevligt att gå runt där och kramas och snicksnacka en stund! Så vi ses väl nästa år igen?! :) (om inte förr...)

Igår var det Raj Raj som drog mig till marknaden! Hade väl inte så där våldsamt stor lust att gå där i kylan å handla, men jag ville verkligen inte missa Raj Raj!! När jag åkte dit kände jag mig på lite halvdåligt humör mest på grund av vädret, men väl där var det som om allt rann av mig! Att se dessa underbart musikaliska människor göra ett framträdande - då kan man inte vara annat än glad!! On kaipuu tänne aina pohjaton - niin on! Att se dom på deras "hemma-arena" är ännu roligare! Folket kan texterna och sjunger med! Och jag kan säga att det var ganska proppfullt i tältet där dom spelade! Och även om det var typ tionde gången på Pajala marknad som dom spelade, så är varje framträdande unikt! Dom har sådan glädje på scen och dom bjuder verkligen på sig själva! Som sagt, dom gör mig glad!! Tack för det! :)

Efter att jag hört Raj Raj, gick jag runt en sväng å köpte "det jag skulle", sen återvände jag hem igen! :) Badade bastu, åt middag å sen var det party-dags! Det var också en trevlig tillställning med både nya möten, men också "gamla" kära vänner! Sen begav vi oss till Pajala och betalde 180 kronor i inträde för att få träffa vänner å bekanta och dricka öl (som vi oxå betalade för...), men det var det tydligen värt för rätt många, för det var mycket folk! Jag hade i alla fall trevligt, träffade som sagt vänner å bekanta å surrade med dom! Marknaden är väl det tillfälle när dom flesta går ut för att träffa folk... Jag känner mig ändå nöjd med årets marknadsvistelse! :)

Nu ska jag dricka kaffe å äta äppelmunkar! Återkommer senare med fler rapporter från min verklighet... :)

Kram! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0