Blod, svett å tårar...

Fast man behöver kanske inte vara så dramatisk! :) Jag har anlänt till byn ikväll igen å var på en promenad med Nalle å T å det var inte EN mygga som var intresserad av att bita mig! Därav blodet å svetten... Sen såg jag en Wallander film å blev lite berörd så vi kan väl säga att det kom en tår så jag inte ljuger i rubriken! ;) Som sagt, så blev jag rätt mygg och knottbiten på den där promenaden, så jag håller på att klia ihjäl mig! Har provat med salubrin å det hjälpte väl lite, men det känns som om dom hann bita mig överallt!!

Anledningen till denna resa till byn är att jag är hundvakt! Bara för att Nalle skulle slippa en tripp till Luleå åkte jag upp å stannar till tisdag när nästa hundvakter dyker upp... Måste ju bege mig tillbaka till stan till på tisdag då vi ska äta surströmming!! Detta är inplanerat sedan länge, å det vill man inte missa! ;)

I går eftermiddag/kväll hamnade jag på Björx hos E, K & E. Fick mig god middag å sen såg vi filmen Bolt å åt godis... Med tanken på att jag inte sovit så mycket natten innan innebar det även att jag höll på att somna i soffan! Det är farligt att sätta sig ner å försöka se på film när man är trött! :) Nåja, jag såg ju filmen iaf å eftersom det är en barnfilm, så förstod jag den oxå trots att min hjärnkapacitet inte var på max! :) Innan jag begav mig till Björx fick jag frågan om jag kunde vara hundvakt på kvällen å natten... Jadå! Varför inte, jag var ju inte direkt upptagen med något å jag kan säga att kroglivet lockade mig inte just då eftersom jag var så trött! Så sagt å gjort, Scotty fick komma å sova hos mig! (jag kanske skulle bli professionell hundvakt oxå?! Jag är väl nästan professionell barnvakt! *ler*)

Idag har vi varit på promenad å så har hennes Husse hämtat henne på eftermiddagen å sen har jag begivit mig mot byn... Det var väl min söndag det... Eller icket att förglömma! Jag har börjat sortera in foton i album!!! Det är en bedrift vill jag lova!! Insåg att jag hade fyllt ett album redan första halvåret 2009, men det kanske inte är så konstigt med tanke på att jag varit på två 30-års fester, en 40-års fest å ett bröllop! Å så har jag ju blivit faster!! Javisst, många foton blir det! Dessutom håller jag ju på med mina "vardagsbilder", så det blir lite ett å annat mellan alla tillställnignar... :)

Nu ska jag genast avsluta detta å hoppa i säng!! Det är ju sena natten redan!

Kram! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0