14 juli...

... för exakt 14 år sedan, det var då det hände! :) Kronprinsessan Viktoria fyllde då 18 år och jag och Lixie förlovad oss! Så idag har vi firat 14-årig förlovningsdag... Inte illa va?! *ler* Har nog tidigare också skrivit om äktenskapsråden som våra kompisar fick när dom gifte sig, men i det här sammanhanget passar dom igen! Det är nog så att även vänskapen är ett slags äktenskap!! Och vi har ju som sagt varit förlovade i 14 år... :) Så... Min kära vän...

Jag är stolt över dig! Du har lärt mig massor med saker och du är en underbar människa med ett väldigt stort hjärta!
Jag förlåter dig! När det behövs, så gör jag det!
Jag gläder mig över dig! Och jag blir glad när du är glad och lycklig!
Och så klart så härdar vi ut tillsammans! Hur hade vår vänskap annars sett ut om vi inte hade gjort det?! Ibland härdar vi ut med varandra när vi har våra "dåliga dagar" men utan att få ha dom "dåliga dagarna" i ditt sällskap vore dom ju ännu sämre! :) Så jag är tacksam för att du oxå härdar ut med mig! Och jag hoppas minsann att vi ska fira mååååånga förlovningsdagar ännu! :) Älskar dig vännen! Tack för att du finns!!

Idag har jag åter anlänt till stan... Har i morse tagit en promenad med Guddottern å hennes mamma... Å den lilla tösen har nog lindat Gudmor runt lillfingret... :) För vill hon ha en blomma så måste man väl plocka den?! Jag är ju i alla fall medveten om att det är på detta viset med mig å "mina" barn... Men om man är moster, faster eller gudmor, då är man ju inte alltid med dom små älsklingarna å då kan man ju få göra lite extra med dom! Och "skämma bort" dom lite... :) När jag sen hade tankat bilen å sett till så Nalle hade vatten å lite mat, började jag turen mot stan... (Min bror anlände nån timme senare för att fortsätta "hundvaktandet"...) Körde genast till "min familj" för att kolla av hur våran surströmmings-tillställning skulle förlöpa under kvällen... (När vi bokat denna tillställning insåg vi ju att det var vår "förlovningsdag", så då passade det ju extra bra å fira! :) ) Då det inte var några större inköp som skulle göras tog jag istället med mig de två äldsta bröderna hem till mig... Vi hann med å mysa ett tag medan jag bytte kläder och tog med mig strömmingarna... Det är verkligen en fin gåva jag har i livet, som har så många barn runt mig som jag får "låna" nästan när jag vill och som jag kan mysa med! :) Efter att allt var uträttat åkte vi via Coop tillbaka igen å fixade iordning för den mycket delikata måltiden! Och GOTT var det! Och med så trevligt sällskap, så skrattade vi MASSOR! Tack för en trevlig kväll; L, L, M å A! Det är såna här dagar man behöver! Det är dom som påminner en om hur fantastiskt det ju är att leva! Och vilken tur man har som har berikats med så många fantastiska människor i ens liv! :)

Den här bloggen blev ju nästan som en slags "hyllning" till vännerna å livet... Men just idag känner jag mig LYCKLIG! Och det är ju dom dagarna man ska ta vara på... Det kan komma dagar när man är mer olycklig å när det inträffat saker man inte kan styra över, så då måste man passa på att njuta när man kan! MINDFULLNESS... Lev i nuet!!

Hah! Tror bestämt jag ska gå å lägga mig på spikmattan å läsa nu! Imorgon är en annan dag!

Kram! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0