Vad skulle man göra om man vann en miljon???

Satt och skrapade en lott i går och hann redan börja fundera på vad jag skulle göra om jag vann en miljon... Tyvärr slutade lottskrapandet med en nit-lott, så jag kan inte göra verklighet av mina planer, ännu i alla fall... :) Väntar dock på min Lotto-storvinst som ska komma... nångång... Det första jag tänkte göra för mina nyvunna pengar det är att betala bort mina studielån! Fatta vad underbart å vara utan dom! Det skulle ju vara som om man fick en löneökning på över 1000kr i månaden, inte illa! Å resa förståss... Längtar faktiskt efter sol å värme... Kanske inte så konstigt med tanke på att solen lyst med sin frånvaro större delen av sommaren... Nåväl... drömma ska man alltid göra, för en dag kanske det slår in...

Nu är det dags igen, förkylningen är på G! Det var väl cirka en månad sen sist, så det är väl bara å härda ut även denna höst med alla förkylningar! *suckar* Så är det väl att ha det jobb jag har... Jag kanske ska sluta krama barnen på jobbet (hur nu det ska gå?!) och ha dem på armlängds avstånd... :D Nädå... Det skulle aldrig funka, för det är ju en del av jobbet, att få ha dem nära å krama dem och få en massa energi tillbaka... Jag har verkligen världens bästa jobb! Tyvärr finns det ju saker och/eller personer som ibland gör att det faller en skugga över arbetsglädjen... Då tappar man farten ett tag å så går energin åt till fel saker... Men sen måste man försöka tänka förbi detta å fundera på vad som egentligen är viktigt... Men det är inte lätt alla dagar...Speciellt inte när den dåliga ekonomin alltid hänger över oss... Och vi ska försöka vända ut å in på oss själva för å få verksamheten att gå ihop... Då är det tur att man har fantastiska människor att jobba med, så vi tillsammans kan dra det lasset! :) Tänk om man skulle bli mång-miljonär... Då skulle man kanske kunna ge lite till behövande förskolor! :D

Vi var faktiskt på bio i söndags å såg Patrik 1,5... Det var en riktig "feel-good film"! Den var lite sorglig, å lite tankfull å mest rolig! Klart sevärd i alla fall! Hade som tänkt försöka gå lite mer på bio denna höst å vinter... Det är ju riktigt trevligt å förra hösten blev det då inte många filmer... Tror att jag redan sett fler filmer på bio detta år, än på hela förra året...

Känner att det blir en tidig kväll ikväll... Har sovit ONÖDIGT dåligt förra natten å hoppas på bättre sömn denna natt! Så ikväll är det TV-soffan som gäller! Jag har ju faktiskt varit å simmat, så jag kanske är värd att slöa lite... :)

Kram! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0