Tillbaka i stan igen...

En helg går fort! Nu är man redan tillbaka i stan igen... Kan ju inte påstå att jag har ansträngt mig särskilt mycket denna helg... :) Jag har mest vårdat min förkylning å hoppas att den nu ska ge sig för denna gång!

När jag var hemma i byn, så tittade jag på en film med min farmor som min pappas kusin filmat. Farmor dog för ganska exakt 7 år sedan och det kändes lite konstigt att se henne på filmen. Där var hon ju så levande och då kommer så klart en massa minnen man har! Hon har nog präglat mig ganska mycket mer än jag någonsinn kan tänka mig... Den där filmen är filmad 1994, så det är ett tag sedan. Hon sjunger en del sånger och berättar lite som sin barndom och om hur hon träffade farfar. Det hade varit kul och se mer av hennes berättande, det är synd att ingen har skrivit ner det hon berättade, för hon hade mycket att berätta. Hon brukade säga till mig att alltid när jag var liten och hon sjöng för mig så ville jag att hon skulle berätta om hur det var när hon var liten... Verkligen synd att man inte skrivit ner det! Och nu är det för sent... Nu får man ha de minnena man har... Ska tänka på det själv om jag får egna barn, att skriva ner mina föräldrars historia så den finns kvar för dom!

Imorgon är det måndag... Denna vecka är det rätt fullt upp... Imorgon kommer Therése för å plugga och hon stannar till onsdag. På tisdag kväll har vi föräldramöte på jobbet... Jag ska på massage å så hade jag tänkt vara frisk nog för vattengympa denna vecka! Och så SKA jag träffa min Linda! Jag har ju inte sett henne på tre veckor å jag vet inte när vi senast varit så länge utan att träffas! Börjar ju få abstinensbesvär! :D

Nu är det inte mycket annat än att glo på TV innan man ska sova...

Kram! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0